Dinner Time, Or...Redbull And Noodles Time! - Del 2

Jag börjar dansa omkring, och ser i ögonvrån att Benkes ögon blir stora.
"Hur har du lärt dig det där?" frågar han, och försöker behålla sin överlägsna ton.
"Självlärd." säger jag och tecknar åt alla att ställa sig upp.
"Försök hänga med." säger jag med ett ganska elakt leende, sedan kör jag förbannat snabbt, de som känner mig hänger med, men som jag ville, Benke framstod som en idiot.

Jag stänger slutligen av musiken, klockan närmar sig elva, och det var tre timmar sedan jag gick in i den här studion.
Min tröja är genom blöt och svetten rinner.
Amanda, Frida, Sam och Christy kommer fram till mig, Zarah kommer fram till oss och vi kramar snabbt om henne,
"Jag drar" ler hon, vi skrattar, hon ska hem till sin kille.
"Cya sis!" ropar jag efter henne när hon går ut genom dörren, Benke fölker henne med blicken, på några minuter har hela salen tömts och jag, Amanda, Frida, Sam och Christy börjar sammla ihop våra saker.
Vi har bestämmt att vi ska käka middag tillsammans.
Jag kopplar ur sterion och släcker ner i hela studion,
"Ska du sova här eller?" frågar jag Benke, han skakar på huvudet.
"Nej" jag öppnar dörren och vi alla går ut.
Vi ropar hejdå till alla som fortfarande är kvar och drar ut i den ganska kalla sommar natten.
Vi var glada som alltid när vi sprang skrattandes mot bussen.
Men jag kunde inte undgå att lägga märke till den mörka figuren som stod och betraktade våra skratt i skuggorna.
*
Vi plockar på oss allt som vi ska ha, medans vi skrattandes springer omkring i affären.
"Väääänta" skrattar Christy, "bild" hon nickar mot spegeln som sitter fäst högt upp på väggen, vi stannar och jag drar upp mobilen för att kunna knäppa ett kort.
Vi skrattar och jag ler mot dem, "Say helo to facebook"
*
Morgonen efter hoppar jag upp ur sängen runt nio, tjejerna drog hem runt två och jag var väl hyffsat trött.
Solen skinner och även om det var i slutet av Agusti och tempra turen stod termometern denna dag på tjugo fem grader.
Jag log nöjt och klädde sanbbt på mig, det fick bli enkla kläder, klockan närmade sig halv tio, och jag skulle möta upp Zarah elva vid Balettakademin.
Jag käkade snabbt och pakade allt jag skulle ha med mig.
Sedan låste jag snabbt min lägenhet och sprang mot bussen.
*
Jag hoppade av och gick mot Balettakademin och fick syn på Zarah och sprang mt henne, när hon såg mig började hon skratta och vi kramade sanbbt om varandra.
"Redo för lite 90's?" flinar hon, jag skrattar.
"Redo!" Ler jag, "Let's dance!"
Let's Dance.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja snälla mera :)

2012-02-21 @ 14:25:31
URL: http://adarkstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0