Episode 3 - Let The Biebz Game Begin.

Irrietat drar jag handen genom håret och staylisten frustar irriterat till.
Men nickar och jag reser mig upp, klänningen är fin.
Men jag är inte på humör för att spela förälskad med Justin.
För just nu är det ett spel.
Inget viktigt.
Jag lämnar rummet och går hand i hand med Justin ner till receptionen.
Vi hoppar in i limon och tio minuter senare står jag, återigen ensam på röda mattan.
Våran rellation har bivit nån sorts spel.


"False alarm" he said with an uncertain smile against me.

Sam's perspektiv.

Jag känner att någon kommer upp bakom mig och lägger armarna om mig.
Jag skymtar Justin i ögon vrån, och eftersom vi är omringade av kändisar, jonarlister och annat vikitgit folk puttar jag inte bort honom.
"Sam! Var inte du gravid?" ropar någon, jag stelar till i Justins famn.
"Falskt alarm" svarar han leende och lägger en hand på mig mage, jag kastar ett osäcker leende mot mig.
Ett litet honfullt leende sprider sig på mina läppar.
"Du kommer så få äta upp att du knullade den tjejer" väser jag i hans öra, hans armar släper mig och jag lämnar honom bakom mig.
"You're so dead for fucking that girl"
Justin's perspektiv.

Jag stirrar efter henne. Fuck.
Hon är så otroligt vacker när hon honfullt uttalar orden att jag ryser.
Men jag ler bara mot kamerorna och drar mig tillbaka.
När jag väl har kommit undan alla kameror som folk trycker upp i ansiktet på mig skriver jag ett sms till Bridget.
Hon vet. Kan vi ses?
Jag blir förvånad över hur snabbt svaret kommer, men texten i det gör mig ännu mer förvånad.
Jag vet. Har träffat henne. Du ska skriva på några papper för adoptionen. För jag gjorde abort.
Sen vill jag aldrig mer se dig. Aldrig. Mer.

*

Sam's perspektiv.

Jag knöt åt bältet i kapan som jag bar över den svarta korta klänningen och klev ur bilen.
Jag såg en tjej längre ner på gatan, hon började gå mot mig.
Så detta var alltså tjejen jag skulle träffa.
Bridget.
Hon skyndade fram till mig och började prata snabbt medans hon följde varaenda steg jag tog.
Hon var höggravid och kanske tio centimeter kortare än jag.
"Vad vill du?" undrade jag kallt.
Bara tanken på att Justin befruktat henne gjorde mig illa mående.
"Snälla, låt mig och Justin ha ett förhållande, för barnets skull" hon sg på mig med bedjande blick.
Men det var något mer. Hon gjorde det inte för barnets skull.
Hennes ögon vittnade om att hon var ute efter pengar.
"Varför skulle jag?"
"Why would I?"

Hon såg kallt på mig, och hennes bedjande leende försvann.
Hon tog ett steg ifrån mig och fick mig att stanna eftersom hon öppnade munnen för att börja prata.
"I sånna fall." Hon tittade på mig och ett hånfullt leende trädde fram på hennes läppar.
"Låt spelet börja. Må bäste kvinna vinna."
"Than.." She looked at me and a mocking smile appeared upon her lips.
"Let the games begin. May the best woman win."

Med de orden lämnade hon mig med snabba steg.
Det där var..oväntat.
Jag skakar snabbt av mig det och fortsätter ner för gatan.
Jag öppnar dörren och går in i studion.
"Hey! Sam!" hälsar fotografen Mike med ett stort leende och kramar om mig.
"Hey Mike" svarar jag.
"Styliserna väntar" jag ler och nickar för att sedan styra stegen mot sminket.
Jag satte mig ner i smink stolen som Anna en av sminköserna pekade på.
De började att ta bort min egna make up som jag lagt samma morgon för att sedan börja om från början med grunden.
"Sam, hur många gånger måste jag säga åt sig att inte sminka dig när du ska hit?" frågar hon, "Titta upp"
Jag skrattar och gör som hon säger.
"Yeah, jag vet, sorry" Hon ler.
"Perfekt, du ser underbar ut" Jag ler.
"Tycker du? Tack, det är din förtjänst, det blev riktigt bra".
"You think? Thank you, it is your merit, I look really good."

Jag byter snabbt om och går sedan ut till Mike igen.
"Du ser underbar ut min sköna!" ler han stort och jag skrattar och går mot honom.
"Man tackar" han ler.
"So, ska vi köra igång?"
Jag nickar, "Let's do this!"
Jag börjar posa och han knäpper foto efter foto.
Jag byter snabbt om och Anna bättrar på min make up.
"Nästa!" vrålar Mike när han tycker att jag ska byta outfit.
"PERFEKT!" skriker han och jag fryser i min pose. Han ser för jävligt rolig ut. Men det är bara att bita ihop.
*
"Det blev ju jätte bra" ler jag och kollar på bilderna som Mike blädrar emellan.
"Toppen" ler han.
"Spring och byt om nu, vi är så glada att få jobba med dig, som alltid" det sista lägger han till med ett stort leende.
"Glädjen är helt på min sida" skrattar jag.
"Joy is totally on my side"



Hoppas att ni gillart!
Skiter i det med kommentarerna eftersom jag inte uppdaterat på sååå länge!
Hehe.
Ska till skolan imorn och jobba hela helgen, så vet inte hur det blir med skrivadet!
Men nu när jag har fått tillbaka suget så blir det FÖRMODLIGEN en del i helgen, u never know!
Xoxo Matti

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhej, nu har jag dragit igång "Finn ett fel" tävlingen igen. In och gissa, då du kan få ta del av mina 500 läsare om dagen, aldrig fel va?! ;)

http://swaxu.bloggplatsen.se/2012/03/31/7639159-finn-ett-fel/

2012-03-31 @ 00:24:23
Postat av: Mimmiiiss

Ny design, vad tycks? :)

2012-03-31 @ 09:50:50
URL: http://mimmiiiss.blogg.se/
Postat av: Sofia

allt bra? :D

2012-03-31 @ 17:44:06
URL: http://byfia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0