Born To Survive - We Was Just Two Innocent Kidz. - Del 39

Rock vinner över pop. Så har det alltid varit och kommer alltid vara.
Det är tuffare. Starkare. Klarar mer.
Det övervinner allt.


The Smal Kiddo.

"Kiddo!" rösten ryter.
"Ja." muttrar jag surt.
"Du har ingen rätt att vara sur." Madme Kristin, eller,
Befällhavaren, som många av oss säger, tar tag i min arm hårt.
"Släpp mig!" skriker jag i panik. Jag vet vad som väntar.
Det första slaget hamnar över ryggen, andra över munnen, sista över huvudet.
Sedan blir allt svart. Men smärtan följer med mig in i mörkret.
Slagen dunkar. För varje kropps del som börjar dunka dras jag längre in i mörkret.

Jag stirrar på det lilla fotot på mig. Jag var kanske fem år på bilden.
Och minnet kommer från samma ålder.
Minnena från åren på barnhemmet var ju inte direkt ljusa.
Jag drar ut fotot och något mer ramlar ut i boken som jag har uppslagen i knät.
En ring?
Never Forget Me
Står det på den med snirkliga bokstäver.
Jag söker i minnet efter ringen. Men kan inte hitta den. Jag trär den sakta på fingret och då slår det mig.
Andrea.
Flickan som jag skillts åt när jag var femton år.
Var kan hon vara nu?
Jag rotar genom lådan med alla bilder och saker från mina år från barnhemet.
Om jag inte minns fel så bodde jag dör i omgångar.
Mellan ett och två. fem och sju. Åtta och Elva. Fjorton och Femton.
Sista gången jag kom ditt var när jag var fjorton. Jag kom ut några månader efter jag fyllt femton.
Det var sista gången jag bodde på barnhemet.
Men Andrea.
Hon hade alltid bott där.
Jag hittar äntligen några bilder på henne.
Den frösta bilden är på oss som kanske fjorton. Jag skrattar till av minnet.
Man ser inte riktigt hennes ansikte. Så jag fortästter leta.
Tre bilder på mig som, nio, tio och ett.
Jag kollar mer och hittar äntligen två bra bilder på Andrea.
En bild på mig och Andrea. Hon var lite lik Sew faktiskt.
Samma näsa och leende.
Jag kollar upp adressen, skumt, samma adress som till det barnhemmet jag ska till idag.
Jag reser mig upp och går till badrummet.
Låser dörren och drar av mig kläderna, sedan hoppar jag in i duschen.
Det varma vattnet omfamnar mig och låser ute alla tankar.
*
Jag drar ett sista drag med hår borsten innan jag sätter upp håret och går ner till hallen.
Jag tar min mobil och mina bil nycklar. Sedan drar jag på mig mina skor och går ut till bilen.
Jag startar den med ett vant grep och rullar ut på vägen.
Time To Go Back To Hell.

Wadda, första delen som INTE är tidsinställd på två veckor!
Haha, anyway, minst tre kommentarer för nästa!
Pöss!
Xoxo Matti♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

novellerna har börjat bli ganska tråkiga.. TA INGET ILLA UP älskar den:DD

2012-01-15 @ 20:05:57
Postat av: Yasmine

awesome! mer! <3

btw, ÄLSKAR DIN NOVELL! <3

2012-01-15 @ 22:01:22
Postat av: mileycryusandjustinbieber-freak

jättebra! :D

2012-01-16 @ 18:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0