Short Cut Novels - Peace Nigga - Part One


Mel's perspektiv.

Klockan närmar sig två och jag öppnar dörren.
Jag hör skratt och glada utrop från vardags rummet och det står en hel del skor i hallen.
Bara Alfredo inte har fest, för då kommer jag inte kunna jobba.
Fast så här lungt är det väl ändå inte på fest?
Om det nu var det så var Freddo en usel fest fixare.
Jag flinar lite för mig själv medans jag sparkar av mig skorna och drar av mig den genom svettiga tröjan.
Jag är trött men har fortfarande mycket jobb kvar att göra innan jag somnar.
Ut i köket går jag i bara sport bh och mjukisar och paserar då Alfredo och hans kompisar men lägger inte någon energi på dem, jag kopplar inte ens ur hörlurarna utan känner bara killarnas brinnande blickar på min kropp.
Freddo reser sig upp och går fram till mig, drar ur hörlurarna ur mina öron.
"Vad?" muttrar jag och drar ut mjölkpaketet och ett glas.
Häller upp mjölk och tar djupa klunckar.
"Och vem är du?" undrar en killes röst, som jag ser när jag vänder mig om är Justin Bieber.
"Mel" svarar jag med en axel ryckning.
"Hälsa" muttrar Alfredo.
"Peace"

Jag flinar enkelt och rättar till kepsen på mitt huvud.
"Peace" säger jag och fyller upp mitt glas med vatten innan jag går ner i källaren och stänger dörren efter mig.
Jag drar trött handen igenom håret och kollar ut genom det stora fönstret.
Jag sätter på musiken och låter rytmen fylla min kropp.
Innan jag tar ett sista trött andetag drar jag handen igenom håret och fokuserar sen till hundra på dansen.
Jag rör mig kropp till musiken och koregraferar allt eftersom.

Alfredo's perspektiv

"Wow" mumlar Justin, "Vilken kropp" flinar han sedan.
"Know" svarar jag.
"Vad gör hon?" undrar Henke.
"Ärligt så vet jag inte, jag tror att hon jobbar med något, hon åker hem ifrån runt tio och kommer tillbaka mellan två och sex på natten, om hon kommer som nu, runt två förvsinner hon ner till studion och jag ser henne inte."
"Hur lärde du känna henne?" undrar Justin.
"Jag känner henne knappt, eller ja, hon har bott här i en månad, men jag får inte grepp om henne" muttrar jag, "mamma känner hennes mamma...så"
"Ska vi kolla vad hon gör?" flinar Dave.
Jag skrattar till, "Låter frestande, kom!" jag flinar medans vi går mot dörren ner till källaren.
I källaren har jag en stor dans studio så att jag kan jobba.
Göra koreografier och sånt.
När jag öppnar dörren ner till källaren så hörs låg musik och sedan ser man Mel som dansar.
Hon är riktigt jävla grym desutom och lägger inte märke på oss.
Jag kollar på Justin som ser riktigt förvånad ut och när jag vänder tillbaka blicken ser jag hur hon gör, en dubbel bakåt volt, en dubbel!
"Wow" mumlar jag, "Jag visste att hon dansade men inte att hon var grym"
Plötsligt får Mel syn på oss genom spegeln och drar av sig hörlurarna så att de hänger runt hennes hals.
Genast exploderar rummet i en tuff låt jag aldrig har hört förut.
Hon flinar åt våra förvånade miner.
"Tjejer brukar inte dansa i USA..." stammar Justin fram och hon börjar garva.
"Sad inoff, I don't give a shit about that" flinar hon.
"Så du är dansare?" undrar jag sakta och vi killar sjunker ner med ryggen mot spegeln.
Med den höga musiken som strömmar ur hörurarna hon dragigt ner så att de sitter runt nacken gissade jag på det.
"Aou, massa med dansare", man hör genast på hennes sätt att prata att det stämmer.
Lite ganster över det hela, fast det märktes ju på stilen.
Mel's perspektiv

"Eyy! Han dansar ju också! Ni måste ju mötas i ett batle" flinar Freddo och syftar på JB.
Jag sätter vattnet i halsen och börjar att hosta extremt innan jag kan svälja det och börja skratta.
"Du skojar?!" skrattar jag, han kollar allvarligt på mig och jag spärar upp ögonen.
"Nej, det gör du inte" lägger jag till med ett flin.
"Är du rädd att förlora?" undrar Justin.
"Snarare att se dig gråta för att du förlorat mot en tjej, men om det ska göras ska det göras på riktigt.
On da street"
"Rather see you cry because you lost to a girl, but if it should be done should be done for real. On da Street"

Kommentarer
Postat av: ellen

du byter noveller hela tiden! :/

2012-05-02 @ 15:06:51
URL: http://ohbabybabyoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0