Where Are You Right Now - del 5

När jag öppnade dörren stod en jävligt het Bieber utanför.
– Tja, sa han och kysste mig på kinden. Jag log och han tog min arm och ledde mig ut även om jag kunde gå själv. Det var ändå ganska gulligt av honom.
– Varsågod, sa han och öppnade dörren åt mig. Jag belönade honom med ett leende och in i en lyxiga limon. Han gick in efter mig och stängde dörren. Chauffören började köra.
– Fan, vad snygg du är, sa Justin plötsligt. Jag kollade på honom och han slog handen för munnen.
– Tack, du ser inte så dålig ut själv, svarade jag och log flörtigt mot honom.
– Fast du är snyggare, sa han och jag såg att han slappnade av mer.
– Du är sexigare, sa jag och skrattade. Han rodnade men skrattade lite ändå. Han böjde sig fram till mig och viskade: – Ikväll är du min flicka, ingen annas. Jag kysste honom på kinden och han lutade sig tillbaka. Det verkade som att det här kunde bli en ganska lyckad kväll ändå.



Justin:
När vi kom fram till biografen öppnade jag dörren åt henne. Hon log och blinkade flörtigt med ögonen.
– Och vad gör vi här då? frågade hon när vi styrde stegen mot entrén.
– Ja, vad brukar man göra på en biograf? frågade jag och skrattade. Hon rodnade inte som jag gjort på stranden, hon skrattade med mig och krokade arm med mig. När vi kom in tog jag ut biljetterna och vi köpte vi läsk och popcorn, innan vi gick in i en salong och satte oss.

Selena:
Det var bara vi i hela salongen! Det verkade som att Justin bokat hela salongen så att vi kunde ha den för oss själva!
Jag hade självklart haft en hel biosalong för mig själv tidigare också, men ingen kille hade någonsin bokat den till första dejten! Först på tredje eller fjärde dejten brukade ta fram plånboken ordentligt! Men Justin verkade slå på stort, han var en keeper. När vi satt oss till rätta lutade jag hubudet mot Justin och han la sin arm bakom mig.
– Vilken film ska vi se? viskade jag i hans öra.
Love Actually, svarade han. Jag kvävde en suck, den här filmen hade jag sett hundratals gånger!
Men jag är ju iallafall här med Justin... hoppas bara det kommer en massa paparazzis som ser oss tillsammans!
Då kommer jag att få strålkastarljuset riktat på mig i flera veckor! Det här var verkligen den perfekta planen! 

Pattie:
Jag bestämde mig för att ringa Justin, tänkte kolla hur det var med honom. Jag slog in hans nummer och hans telefonsvarare kom upp nästan på en gång. Jag väntade en timme och ringde igen. Den här gången svarade han efter två signaler: – Hej, mamma.
– Hej, gubben, sa jag. Hur har du det?
– Bara bra, svarade han och jag hörde att någon pratade i bakgrunden.
– Vad gör du? undrade jag nyfiket.
– Jag sitter hemma och kollar på tv med en kompis, sa han och skrattade åt något som hans kompis sagt.
Var det kanske Chaz eller Ryan? Eller Christian?
– Vem är din kompis då? frågade jag retsamt.
– Eh... ingen speciell, mumlade han och såg kände på mig att han rodnade.
– Vad är det Justin? Varför rodnar du? Pratar du med någon speciell? hörde jag att någon sa med retsam ton i bakgrunden. Det var ingen kille, det var en tjej.

Justin:
– Det är mamma, sa jag och reste mig upp. Jag gick in till badrummet och fortsatte samtalet där.
Vi pratade i några minuter till innan vi la på. Jag gick ut till Selena som satt och kollade på någon reality serie.
– Kom, sa jag och sträckte ut mig hand. Hon tog den och jag hjälpte henne upp från soffan.
– Vill du sova över? frågade jag och såg på henne med en hundvalpsblick.

Selena:
Jag var expert på att stå emot hundvalpsblickar, men bara för att ge honom hjälp på traven låtsades jag överväga saken, även fast jag redan visste svaret, innan jag log och svarade med ett tillagt skratt efteråt: – Gärna, älskling!
– Okej, sötnos! sa han glatt och drog med mig upp till sovrummet. Jag fick gå in i badrummet, sedan gick Justin in. Hans iPhone pep till, han hade fått sms. Jag sökte med blicken efter telefonen och hittade den på sängen. såg mot badrumsdörren, sedan gick jag fram till sängen och satte mig på den. Jag kollade vem som hade skickat smset och det var Jasmine. Jag antog att det var från Jasmine Villegas och öppnade deras konversation.
Jag bläddrade lite och kom in i mitten av ett bråk.
– Det var inte jag som sa så, Justin! Var sur på mig resten av ditt liv om du nu måste, jag bryr mig inte! Det är över, om du inte visste det!
¤ Om det verkligen är så du vill ha det, kan jag inte säga mera än ha ett bra liv... eller dra åt helvete förresten
– Idiot! :@
¤ Bitch
– Vafan har du för problem, Justin?!
¤ Vad har du för problem, Jasmine? Tala om det för mig när du bestämt hur du vill ha det
– Det har jag redan sagt
¤ Then I guess it´s over...
– Yes, it is...
Jag bläddrade nyfiket till de senaste smsen och läste.
– Förlåt, Justin! Jag älskar dig fortfarande, det var inte meninen att säga som jag sa eller skriva som jag gjorde... ¤ Det är försent nu, Jasmine
– Vem är den nya flickan i ditt liv då?
¤ Det har du inte med att göra, men läs skvallret för det finns säkert med om några dagar...
– Justin, snälla ge mig en chans!
stod det i senaste meddelandet, anledningen till att jag börjat läsa hans sms. Jag kastade en blick mot badrumsdörren som fortfarande inte öppnats. Jag fortsatte läsa hans sms och skulle precis lägga tillbaka mobilen när jag hörde en förebrående röst.


Ojdå... hur ska Selena förklara sig ur den här situationen?
Förlåt för att delen blev så försenad, har varit på marknad hela dagen så det har inte funnits så mycket skrivartid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0