Is It Love In The Air - del 3

När vi kommer fram kliver Justin ut ur bilen och håller upp dörren åt mig.
– Så... vad tycks?
– Bor du här?!
– Japp.
– WOW!
– Vill du bada?
– Jag har ju inga badkläder!
– Då kan säkert låna något, säger han och drar in mig i huset. Jag får låna en bikini som sitter jättebra!
– Sisten i är en bäver! säger jag och springer mot baksidan, och mycket riktigt så är det en stor pool där. Justin springer efter mig, men jag är snabbare. Jag hoppar i poolen och några sekunder efter hoppar Justin i.
– Haha, du är en bäver!
– Mycket roligt, Alexia! säger han och ser lite sur ut först. Jag kommer på att han säkert inte gillar när man kallar honom ”bäver”.
– Förlåt, mumlar jag. Han ser på mig några sekunder, sedan kastar han sig över mig och kysser mig flera gånger!



Justin:
Jag öppnar dörren åt henne när vi kommer fram till mitt hus. Hon stirrar länge på det, sedan går vi in.
Undrar hur hon ser ut i bikini? Jag frågar om hon vill bada, hon lånar någon av mammas gamla bikinis. Den är trekantig och sitter perfekt på henne!
– Sisten i är en bäver! skriker hon plötsligt och springer mot baksidan där poolen ligger. Jag springer efter henne, men hon hinner först och jag hoppar i några sekunder efter henne.
– Haha, du är en bäver! säger hon och ler retsamt.
– Haha, mycket roligt Alex! säger jag, men jag blir lite sur.
Jag gillar inte att bli kallad för "bäver" eftersom det är ett öknamn som jag har fått av mina haterz...
– Förlåt mumlar hon. Jag ser på henne i några sekunder, sedan så kastar jag mig över henne och kysser henne flera gånger, hon besvarar alla, jag avbryter en av våra underbara kyssar och säger:
– Såja, lilla Alexia...
– Nu du! skriker hon och skvätter vatten på mig.
Jag dyker ner under ytan och lyfter upp henne,
– SLÄPP NER MIG, JUSTIN! skriker hon när jag sätter henne på mina axlar.
– Aldrig! Jag bär upp henne ur vattnet och lägger ner henne på poolkanten. Jag lutar mig fram och kysser henne. *KLICK*.
Fan, nu är vi avslöjade. Egentligen gör det inget, jag skäms inte för vad jag känner. När jag reser mig upp så stirrar hon på min mage.
– Snygg va? säger jag retsamt.
– Haha, väldigt kul. Då inser jag att jag själv inte kan sluta att stirra på hennes.
– Och du retar mig för att jag stirrar på din mage! Du glor ju på min!
– Ja... det kan nog bero på att jag aldrig har sett en tjej som har en sådan vältränad mage, du har ju magrutor!
– Jag har knappast magrutor! säger hon och fnittrar.
– Hur mycket tränar du egentligen?
– Mycket, fast det var mer förut när jag... äh, det var inget. Men jag dansar lite, oftast varje dag.
– Shit, det är ju typ lika mycket som jag! Så hur länge har du bott i Atlanta då?
– Sen jag föddes, men för 5 år sen flyttade vi till Sverige. Jag och brorsan flyttade tillbaka för typ ett år sen.
– Jaha, är det något mer jag inte vet om dig?
– Jag har en bästis i Sverige som är helt galen i dig!
– Du kan hälsa från mig, säger jag och skrattar.
Jag tänker på att vi är typ ”tillsammans” även fast vi bara träffades av en slump imorse! Men vissa människor lär man känna snabbare, andra inte. Jag böjer mig fram och låtsas att jag ska kyssa henne, men istället så kittlar jag henne.
– Justiiiin! Sluta, jag dör! skrattar hon.
– Okej, jag slutar på ett villkor!
– Vad som helst!
– Om jag får en puss!
– Okej, bara du slutar! Jag släpper taget om henne.
Hon böjer sig fram och kysser mig passionerat. Då ringer hennes telefon, så klassiskt!
– Ja, hallå? Det är Alex. Hon har högtalaren på och jag hör att hon pratar med någon tjej, fast jag fattar inte ett ord.
– Vad pratar du för språk, arabiska eller? frågar jag.
Hon fnissar, och säger: – Nej, det är min bästis från Sverige, och vi pratar svenska. Vänta lite Justin, jag ska bara prata klart. Hon reser sig upp och går iväg en liten bit. Jag tittar på henne när hon står där med sin iPhone och pratar med sin kompis.
Hon är så vacker! Och hon är hon min flickvän! Tror jag…

Alex:
– Vem är Justin? frågar Disa på svenska.  
– Min pojkvän, tror jag...
– Oh, intressant! Du kommer att få sitta i korsförhör när jag kommer! säger hon och fnissar.
– Va, vad pratar du om?!
– Jag kommer ju och hälsar på i morgon, kommer du ihåg?
– Eh… just det. Jag kommer ihåg!
– Vad bra!
– Men nu måste jag gå, vi ses i morgon!
– Ja, det gör vi!
– Hejdå!
– Puss, hejdå! säger hon och lägger på. Jag går tillbaka till Justin som sitter på en solstol och håller på med mobilen.
– Justin jag måste gå nu, min bästis från Sverige kommer i morgon och jag måste fixa lite i gästrummet.
– Nej, lämna mig inte, säger han dramatiskt och gör valpminnen som han vet att jag faller för på en gång. Jag lipar åt honom och han flinar.
– Men lilla Alexia, så där gör man väl inte? säger han som om han vore min mormor eller något! Jag suckar och står och tittar på honom en stund, jag vet att jag är stark och borde kunna lyfta honom, men det var inte det jag tänkte göra. Jag springer fram till honom och snor hans mobil, sedan springer jag in i huset och han följer såklart efter på en gång... 

Disa:
– Puss, hejdå! säger jag innan jag lägger på. Jag känner igen den där rösten som jag hörde i bakgrunden när jag pratade med Alex, men vem kan det vara? Jag satt på mitt rum och tittade på alla mina Justin Bieber affischer som satt på väggen, kunde det vara han?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0