Is It Love In The Air - del 1



Justin:
När jag kommer in till dansstudion sitter det en tjej där i min ålder på en bänk, hon är otroligt söt! Jag undrar vem hon var och vad hon gör här, hon är för ung för att vara en av dansarna eller en av deras flickvänner.
Jag såg att hon rodnade när hon lade märke till att jag inte kunde slita blicken från henne, hon tittade på mig och jag såg in i hennes stora chokladbruna ögon med långa naturliga ögon fransar runt, lite av hennes långa hår hamnade framför hennes vackra ansikte och hon drog det bakom örat och log ett fantastiskt leende. Jag smälte, det var helt fantastiskt! Jag vill bara luta mig fram och kyssa henne, men som tur var så sa Robin, en av dansarna, något då.
– Tja, Justin! Du, min lillsyrra är här idag, är det okej med dig om hon tittar på? säger Robin.
– Ja, visst vad gör man inte för fansen!
– Jag är inget fans! fräser tjejen gulligt.
– Justin, säger jag och räcker fram handen.
– Oh, viken överraskning, det trodde jag verkligen inte! säger hon sarkastiskt och räcker fram handen.
– Du är otroligt söt när du är arg, det vet du, va?
– Jag är inte arg, bara lite irriterad!
– Justin, hon är starkare än hon ser ut, reta inte upp henne för hon skulle nog kunna slå ner dig om du gör henne riktigt förbannad! Eller hoppa på dig och kramar dig! Tänk om hon skulle det tänker jag, vilken dröm!
– Ja, det vore ju mysigt! säger jag, och jag ser att Alex blir arg eller generad.
– IDIOT! fräser tjejen sött till sin storebror. Sen riktar hon sig till mig och säger: – Jag heter Alexia, men kallas för Alex, säger hon med ett retsamt leende.

Alexia/Alex:
Jag satt och planerade danser, när han kom. Jag var inte förbered på att han skulle vara så sjukt snygg! Hans ögon var lika chokladbruna som mina, ända skillnaden är att mina nog är något större. Han var helt perfekt! Jag tittar snabbt ner i mina papper men jag kände att någon tittar på mig, jag rodnade när jag märkte att han inte kunde sluta titta på mig! Jag antar att han tyckte att jag var snygg, eftersom han inte slutade titta på mig. Efter ett tag så vågade jag titta upp, då möttes jag av ett leende som skulle göra vem som helst knäsvag. Jag är med min storebror, Robin, på hans jobb. Han jobbar som dansare till Justin Bieber! Han ger mig världens sämsta presentation, men Justin verkar ändå gilla mig, han tittar väldigt mycket på mig iallafall.

Justin:
– Då börjar vi! Vi går igenom sex nummer! Hojtar jag så att alla ska höra. Jag tittar på Alex i smyg hela tiden. När vi kommer till Favorite Girl får vi ett problem, vi måste ha en till tjej som kan dansa. Det har vi ju inte, men jag ser att Robin kollar på Alex. Hon kollar upp och när hon ser att alla tittar på henne säger hon: – Nej, nej, nej! Vad det än är så vägrar jag!
– Men Alex, du älskar ju att dansa, påpekar Robin.
– Ja, men inte som den där killens kärlek! säger hon sött och pekar på mig. Då kommer Robin fram till mig.
– Justin, viskar han till mig.
– Ja, viskar jag tillbaka.
– Hon är jätte kittlig i sidorna, när jag säger ”på henne” så springer du fram och håller i henne och kittlar henne, hon kommer att säga ja, det lovar jag.
– Okej, jag gör det, säger jag.
– På henne skriker Robin efter några minuter. Jag rusar mot Alex som tittar upp precis lagom för att se att jag är på väg mot henne. Jag håller i henne och kittlar henne.
– Okej, okej! Jag gör vad det nu är! säger hon mellan skrattattackerna. Jag lyfter upp henne på mina axlar. Hon kollar på Robin.
– Bra, du får vara med i Då får du alltså vara med i sju nummer på Justins konsert, säger han och kollar på ett schema.
– Jag vägrar! Jag kan vara med i ett, inte mer!
– Om du inte vill vara med mig så är det okej, säger jag men ger henne ändå min hundvalpsblick som ingen kan motstå.
– Okej, jag kan väl vara med i fem nummer, men inte mer! säger hon uppgivet. Jag går iväg några minuter för att skriva en lapp…

Alex:
– Om du inte vill vara med mig så är det okej, säger han och ger mig världens sötaste hundvalpsblick. Jag ger direkt.
– Okej då, jag kan väl vara med i tre nummer! Han nickar och går iväg.
Efter några minuter kommer han tillbaka mer en lapp. Han ger den till mig och går iväg till stereon.

Snälla Alex, var med, för min skull! <3
Ring mig om du ändrar dig, ****** ** **
// Justin <3


 

Vad tycker ni om första delen? Kommentera gärna, när det funkar igen ;)
//Matilda


Kommentarer
Postat av: Novelälskaren

Vilken bra novel man vill bara läsa mer!!!!!

Fortsätt göra sånna här bra noveler jag kommer läsa alla!!!!!

2011-05-27 @ 17:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0