You Belong With Me - del 8

– Hur känns det? frågade hon försiktigt.
– Dåligt, svarade jag och la mig ner på fontänkanten.
– Jag förstår det, sa hon och sedan pratade vi i evigheter om allt som hänt. Jag mådde bra i Mileys sällskap.
Måste jag välja mellan henne, Demi och Selena, blir det helt klart hon. Nu vet jag inte ens om Selena är min bästa vän, eller vän över huvud taget. Miley la sig också ner. Jag blundade.
– Titta! det där molnet ser ut som ett hjärta! utbrast hon. Jag öppnade ögonen. Hon hade rätt. Vi låg kvar på fontänen, småpratade och kollade på moln. Sedan gick vi tillbaka. Jag och Miley sa hejdå och åkte i varsin bil åt olika håll, hon i en limousin, jag i en taxi. Jag tittade upp mot himlen. Den var fortfarande blå. När jag kom fram betalade jag taxichauffören och gick sedan upp till hotellrummet. Nu visste jag vad jag skulle göra, men jag ville inte. Nej, jag ville inte. Ska jag verkligen göra det? 



Taylor:
På kvällen gick vi och la oss. Vi bodde fortfarande på hotellet, men skulle flyga hem i morgon. Taylor sov djupt och snarkade högt. Jag suckade. Han hade inte kysst mig godnatt, han hade inte ens sagt godnatt. Han hade legat i sängen och läst någon tidning med herrmode när jag kom hem, sedan hade han somnat med den framför sig. Jag gjorde mig iordning för att sova. Innan jag gick och la mig skrev jag ett meddelande och fäste det på helfigursspegeln. Jag gick ut till mamma och berättade att privatplanet skulle lyfta klockan 08:30 i morgon, och att Taylor skulle stanna kvar några dagar. Jag ställde min väckarklocka på 07:00, sedan låg jag och stirrade upp i taket.

Taylor:
När jag vaknade på morgonen var klockan 12:23. Jag gäspade stort och klev upp. Taylors väskor var borta. Jag gick ut till köket. Det var tomt. Alla väskor som stått i hallen igår var borta. Jag skakade på huvudet. Drömde jag? Hade de lämnat mig här? Jag gick in till sovrummet igen. Började packa ihop lite saker, hämtade tandborsten från badrummet. Jag packade ner i min väska, sedan ställde jag mig framför spegeln för att kolla looken. Det satt något på spegeln, en lapp! Jag loss lappen och slängde mig på sängen och läste: Det är över. Jag slängde lappen i papperskorgen. Det gjorde mig ärligt talat inte så mycket. Whatever, liksom. Nu kunde jag satsa på Selena. Hon och jag hade umgåtts mycket, utan att Taylor visste. Men jag hade fortfarande känslor för Reese. Hon och jag kunde kanske få ihop det igen? Jag log åt tanken, sedan startade jag min laptop och kollade senaste nytt på Oceanup. Jag klickade runt på olika kategorier och kom åt Jakes. Jag skulle precis klicka bakåt när rubriken kom upp. Det här var intressant! Rubriken löd: "Jake dejtar Reese?" Jag läste artikeln: Skådespelarhunken Jake Gyllenhaal har nyligen setts ute med skådespelerskan Reese Witherpoon. De har varit på allt från shoppingrundor till intima middagar. Varken Jake eller Reese har kommenterat ryktet, men bilderna på turturduvorna tillsammans får det bara att verka mer uppenbart…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0