You Belong With Me - del 4

När vi kom fram gick vi in till köpcentrummet La Gavia och kollade.
– Kan vi gå in här? undrade Taylor och nickade lätt med huvudet mot en affär full av teknik. 
 – Visst, varför inte? svarade jag och följde med honom in. Jag började kolla på kameror och Taylor på datorer. Efter några minuter kom han gående mot mig, han verkade stressad och såg ut att vilja härifrån.
– Kom, nu går vi, sa han hetsigt och drog mig i armen.
– Vänta lite, jag kanske ska köpa den här kameran, mumlade jag och började gå mot disken.
– Vi kan gå tillbaka senare, kom nu! sa han irriterat.
– Vad är det med dig? undrade jag förvånat.
– Inget, kom nu, mumlade han och mer eller mindre släpade mig ut ur affären. Vid utgången såg jag ett bekant ansikte. Det var Taylors ex flickvän Reese Witherspoon.


Taylor :
Fan. Det var försent! Reese kom gående mot oss. Hon log sitt fortfarande underbara leende. Jag tog ett djupt andetag.
– Nämen, Taylor och Taylor! Vilket sammanträffande! Utbrast hon glatt.

Taylor
:
– Hej, Reese! svarade jag glatt.
– Vad kul att träffa er! sa hon och log.
– Reese? Där är du! utbrast någon och dök upp bakom henne. Där stod…

Taylor :
Det var inte sant?! Bakom Reese stod Jake! Hur fan lyckades han?!

Taylor
:
– Hej, Taylor och Taylor, sa han glatt och kramade om Reese.
– Reese, vi måste gå nu, sa han och drog lätt i hennes jackärm.
– Okej, men vi ses en annan dag! sa hon och nickade mot oss.
– Ja, det gör vi, svarade jag och log. Taylor nickade bara sakta.
– Har du mitt nummer? frågade Reese och kollade på mig.
– Jag tror det... vänta, kollar upp det, sa jag och bläddrade igenom min kontaktlista.
– Där, det är väl jag? undrade hon och pekade på skärmen.
– Ja, det är det. Vi ses en annan dag! svarade jag. De vinkade och gick iväg.
– Tycker du att jag ska köpa den här? frågade jag Taylor och visade honom kameran.
– Mm..., mumlade han.
– Taylor, bara för att vi träffade Reese..., jag tystnade. Taylor stirrade enträget på mig. Det var något med Reese, som Taylor inte kunde släppa. Han sa att han hade kommit över henne, men jag visste att han saknade något med henne, vad det var visste jag inte, men något var det iallafall. Det var Reese som hade lämnat honom och hon hade gjort det så smidigt som möjligt, utan att försöka såra honom till det yttersta eller gå ut med det i media, som iallafall luskat ut det och stora rubriker om deras uppbrott hade sedan fått pryda olika magasin i flera veckors tid. ”Det en gång så söta paret med den stora åldersskillnaden var nu historia”, skrev tidningarna. Några månader senare hade jag träffat Taylor på stan. Vi hade gått in på ett kafé och pratat om allt mellan himmel och jord. Det ledde till att vi blev tillsammans.

Reese:  
Det var kul att stöta på Taylor och Taylor igen. Jag tyckte om dem båda två och önskade verkligen att jag och Taylor kunde fortsätta vara vänner trots uppbrottet. Av någon anledning kändes det inte som att han hade släppt mig helt. Han hade gett mig den där blicken, blicken som sa att något var fel. Jag hade gått vidare för längesedan och hoppades att han kommit över mig. Tyvärr sa något mig att han inte gjort det…


Kommentarer
Postat av: Hanna

Lika bra som alltid <3

2011-08-27 @ 19:37:01
URL: http://mittsuperintressantaliv.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0