You Belong With Me - del 3

Jag promenerade mot hotellet där Taylor bott den här veckan. Vi skulle gå på stan. Jag var nästan framme vid hotellet nu. Solen sken. Klockan var kvart i ett. När jag kom till entrén rusade någon förbi mig och in bakom buskarna vid hotellet.
– Hallå? sa jag frågande. Personen reste sig upp. Det var Jake, Jake Gyllenhaal!
– Hej, Taylor, sa han och reste sig upp.
– Hej, vad gör du bakom busken? Är du rädd för mig? frågade jag retsamt.
– Inte alls, svarade han och gick fram till mig.
– Vad gör du i de här områdena då? undrade jag.
– Jo, jag var faktiskt på Taylors signering, svarade han och log.
– Jaha, jag är på väg upp till henne nu, svarade jag.
– Jaså, vad ska ni göra då? frågade Jake. Han lät inte retsam, mer irriterad. Varför skulle han vara irriterad?
– Vi ska gå på stan, svarade jag.
– Okej, ha så... hm... kul, antar jag, mumlade han .
– Tack, det ska vi, svarade jag.
– Jag... ehm... måste gå, sa han.
– Okej, sa jag. Vi nickade lätt åt varandra och gick åt olika håll. Jag vände mig om. Jake stod och stirrade surt mot mitt håll. När han såg att jag kollade på honom, nickade han mot mig och gick sin väg. Jag förstod inte varför han betedde sig så märkligt. Han kanske bara var på dåligt humör idag?



Taylor:
Jag satt på sängen och skrev på en låt när någon knackade på dörren. Jag reste mig upp och gick för att öppna.
– Hej! sa Taylor och log när jag öppnade.
– Hej, älskling, svarade jag och kysste honom.
– Är du klar att gå? undrade han.
– Ja, vänta lite, sa jag och gick in till vardagsrummet där mamma satt och läste någon roman.
– Mamma, jag och Taylor går nu, sa jag till henne.
– Ha så kul, mumlade hon frånvarande. Det var tydligen en väldigt bra bok. När jag kom ut i hallen ropade hon: – Jake ringde tidigare idag, han ville att du skulle ringa upp! Jag drog en djup suck.
– Mm, visst, svarade jag och drog med Taylor ut från hotellrummet.

När vi kom ut på gatan, tog han tag i min arm och stannade. Jag tittade frågande på honom.
– Vad är det?
– Ska du inte ringa Jake?
– Nej, helst inte, svarade jag och suckade.
– Okej, sa han och släppte taget om min arm. Vi fortsatte gå under tystnad. Varför betedde han sig så konstigt? Trodde han att jag hade något med Jake? Var han avundsjuk? 
– Taylor, sa jag och stannade. Han såg frågande på mig och saktade in.
– Tror du att jag har känslor för Jake? frågade jag och såg allvarligt på honom. Han ryckte på axlarna.
– Svara, pressade jag.
– Kanske, jag träffade honom idag... han var tydligen på din skivsignering igår, varför berättade du inte det?
– Jag visste inte att han skulle komma! utropade jag irriterat. Det prasslade till bakom några buskar. Jag hoppade till av förvåning och Taylor vände på huvudet.
– Är det någon där? frågade jag försiktigt.
– Det är Jake, sa Taylor surt.
– Jake? Är det du? frågade jag. Mycket riktigt stack Jake fram huvudet.
– Hej, Tay! sa han glatt och log mot mig. Sedan fick han syn på den andra Taylor och hans leende bleknade.
– Hej, Taylor, sa han med märkbar mindre entusiasm.
– Jake, kan du komma hit? frågade jag. Han nickade och kom fram till oss.
– Vad är det? frågade han.
– Kan du tala om för Taylor att du och jag bara har en vänskaplig relation? frågade jag och nickade mot Taylor som stod bredvid mig. Jake började skratta.
– Vad är det?! utbrast Taylor.
– Tror du verkligen att jag och Taylor är mer än vänner? frågade han och skrattade högt.
– Det verkade som så..., mumlade Taylor generat. Jag skrattade och kysste honom på kinden.
– Nu när det där är avklarat, kan vi gå? Annars hinner vi aldrig, sa jag och log.
– Okej, sa Taylor förläget.
– Hejdå, Taylor gånger 2! sa Jake och gick iväg. Jag tog Taylors hand i min och vi började gå.

När vi kom fram gick vi in till köpcentrummet La Gavia och kollade.
– Kan vi gå in här? undrade Taylor och nickade lätt med huvudet mot en affär full av teknik. 
 – Visst, varför inte? svarade jag och följde med honom in. Jag började kolla på kameror och Taylor på datorer. Efter några minuter kom han gående mot mig, han verkade stressad och såg ut att vilja härifrån.
– Kom, nu går vi, sa han hetsigt och drog mig i armen.
– Vänta lite, jag kanske ska köpa den här kameran, mumlade jag och började gå mot disken.
– Vi kan gå tillbaka senare, kom nu! sa han irriterat.
– Vad är det med dig? undrade jag förvånat.
– Inget, kom nu, mumlade han och mer eller mindre släpade mig ut ur affären. Vid utgången såg jag ett bekant ansikte. Det var Taylors ex flickvän Reese Witherspoon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0