You Belong With Me - del 1



Taylor
:
– Taylor, du ska stå på scen om fem minuter! ropade Robert Allen, min manager.
Jag suckade. Ingen vila, ingen ro.
Jag gick ut från min loge och ställde mig bakom scenen. Robert tecknade åt mig att gå upp.
Jag nickade och sprang upp på scenen. Publiken skrek. Jag hälsade, sedan spelades musik och jag började sjunga Mine.

Do you remember, we were sittin' there, by the water?
You put your arm around me for the first time
You made a rebel of a careless man's careful daughter
You are the best thing that's ever been mine


När låten var slut skrek publiken högre än förut. Jag fortsatte med nästa låt och när konserten var slut tackade jag för mig och gick ner från scenen.

Min manager pratade med min mamma och pappa, Andrea och Scott, om min kommande turné, så jag gick in till logen. Jag tog upp min iPhone och kollade inkorgen. Jag hade fått tre sms. Det första var från Miley Cyrus, hon hade skickat tre bilder från när vi var på Golden Globe Awards för en vecka sedan. Det andra var från ett galet fan. Jag suckade. Nu måste jag byta nummer igen.  Det sista var från Jake Gyllenhaal. Han skrev: Hej, Tay. Vill du följa med på café någon dag? Prata om gamla minnen och sånt? Jag ringde upp honom. Det gick fram flera signaler. Sedan svarade han: – Jake Gyllenhaal. 
– Hej Jake, det är..., började jag, men han avbröt mig.
– Jag kan tyvärr inte svara just nu, men prata in ett meddelande eller hör av dig senare.
Det var telefonsvararen! Jag avslutade samtalet och började på ett sms: Jag har fullt upp med min kommande turné just nu, men kanske en annan gång. Jag skickade och slog mig ner i en fåtölj med en Us Weekly-tidning.

Efter en stund spelades envälbekant signal. Jag tog upp mobilen och svarade: – Taylor, vem pratar jag med?
– Swift?
– Ja, Taylor Swift. Vem är det?
– Jake, Jake Gyllenhaal.
– Hej, vad vill du? 
– Varför vill du inte följa med på en fika? undrade han. 
– Jag har inte tid nu, svarade jag. 
– Var är du? frågade han. 
– Varför vill du veta? 
– Jag kan komma och hälsa på, föreslog han.  
– Jake, jag har inte tid! utbrast jag.
– Okej, men du kan väl iallafall tala om var du är? 
– Los Angeles, mumlade jag. 
– Var i LA?
– Men kom igen!
– Okej, jag vet redan var du är..., sa han mystiskt.
– Var är jag då?
– På den där konserthallen i centrum, svarade han.
– Wow, vilken nyhet, sa jag spydigt.
– Jag måste lägga på nu, men vi ses..., sa Jake och la på. Jag fortsatte bläddra i tidningen. Plötsligt kom Robert inrusande. 
– Taylor, vad gör du här?! Du ska vara borta vid entrén och signera skivor! utbrast han och drog upp mig ur fåtöljen. 
– Jag kommer med en gång, svarade jag lugnt och skyndade efter honom. När jag kom fram till entrén stelnade jag till. I kön till skivsigneringen stod han, Jake Gyllenhaal.


Vad tycker ni om första delen? :D


Kommentarer
Postat av: Hanna

Herregud!! Du e ju as-grym!! Verkligen :) Ska följa dina noveller <3 Love U @-}--

2011-08-27 @ 18:18:06
URL: http://mittsuperintressantaliv.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0