Where Are You Right Now - del 8

Jag satt i studion och spelade in min nya låt, Where Are You Now. Det gick ganska bra.
– Det är bra, Justin! Men försök att ta i lite mer! Lev ut ordentligt! sa min sånguppvärmare, Mama Jan.
– Okej, sa jag och försökte en gång till, den här gången gick det mycket bättre.

♪ Where are you now
When I need you the most
Why don't you take my hand
I want to be close ♫




Selena:
Jag åkte taxi hem till Miley. Jag åkte hissen upp till hennes lägenhet och knackade på dörren. Miley öppnade nästan direkt och hon hade ett stort leende på läpparna.
– Heej! sa hon och kramade om mig.
– Heej! sa jag glatt och följde med in i lägenheten.
– Selena! utbrast någon. Jag vände mig om och där satt Taylor på en sackosäck. 
– Heej! sa jag och kramade om henne.
– Har Selena kommit? ropade någon från köket, antagligen Demi.
– Smyg ut till köket! väste Miley och jag nickade. Jag smög in till köket och där stod Demi och hällde upp vin i fyra glas. Jag la händerna för hennes ögon och sa: – Gissa vem? med tillgjordd röst.
– Kan det vara Selena? frågade hon och skrattade. Jag tog bort händerna och hon vände sig om.
– Heej! sa hon och kramade mig. Det var inte så längesedan, la hon till och vi skrattade. Vi tog två vinglas var och gick ut till vardagsrummet med dem. Vi ställde ner glasen på bordet och satte oss ner på varsin sackosäck. Miley öppnade en chipspåse och Taylor hällde upp godis i en skål. Vi satte på tvn och radion på svag volym. Demi hämtade några skvallertidningar och la på golvet. Sedan började tjejsnacket.
– Det har visst skvallrats mycket om att en viss Bieber har fått tycke för en viss Gomez, sa Demi retsamt.
– Ja, de träffades och ljuv musik uppstod! utbrast Miley och skrattade. Tjejerna skrattade.
– Haha, jättekul, sa jag och tjejerna log mot mig.
– Kolla här! utropade Taylor och visade en kort artikel i Us Weekly.
– Vad står det? frågade Demi och kollade upp från en annan tidning.
– "Det verkar som att sångaren Justin Bieber och skådespelerskan Selena Gomez har fattat tycke för varandra. De har setts ute tillsammans flera gånger på allt från biosalonger till lyxrestauranger.
– De dejtar, det kan vem som helst se! De håller varandra i handen och skrattar och flörtar hela tiden! säger ett vittne. Ingen av de unga tu har kommenterat ryktet, men det lutar mot att de söta stjärnorna inte är singlar längre...
", läste Taylor. Tjejerna kollade nyfiket på mig.
– Ja, vi dejtar, tillkännagav jag och tjejerna applåderade och bussvisslade.
– Det är ju helt perfekt! utbrast Miley glatt.
– Ni är perfekta för varandra! tillade Taylor nästan ännu gladare.
– Är det därför vi inte har sett så mycket av vår underbara, jag menar perfekta syster? frågade Demi retsamt.
– Kanske det, men jag har alltid tid för er... så länge det inte tar av min tid med Beebs, sa jag och blinkade med ena ögat. Vi satt och pratade och drack vin och åt godis och chips och ostbågar och choklad hela kvällen. 

Några veckor senare
Justin hade ordnat en överraskningsresa till mig! Han var så gullig! Vi skulle träffas vid en hamn och sedan skulle vi åka färja till Hawaii. Vi skulle vara borta i två veckor och på dem två veckorna skulle vi bara njuta av varandra och den underbara miljön. Jag satt i en taxi på väg mot hamnen. Färjan skulle åka om ungefär en halvtimme så det var ganska bråttom. När jag kom fram mötte jag upp Justin och vi klev ombord på färjan.
– Ska det bli kul? frågade han och kramade mig.
– Ja, jag är ju med dig, svarade jag och log mot honom. Han böjde sig ner och kysste mig.
– Kom, så packar vi in i hytten, sa han och sina och mina väskor. Han var för söt! Jag följde med honom till hytten.
Den bestod av ett litet badrum och ett sovrum med tv och dubbelsäng. Vi packade in våra saker och gick sedan ut på däck. Det var underbart att få vara med Justin. Jag fick publicitet och kärlek och resor och presenter på en och samma gång!
Hawaii, here we come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0