Where Are You Right Now - del 7

– Är hon bättre än Deena? frågade hon intensivt och jag såg i ögonvrån att Selena gav mig en förvånad blick.
– … de är lika fina, mumlade jag och kände hur mina kinder hettade till.
– Jaså, det tyckte du inte om mig, sa Jasmine spydigt.
– Det är inte så konstigt..., mumlade jag. 
– Vad sa du? frågade Jasmine. 
– Inget. Vi måste gå nu, hejdå! osa jag och drog in Selena till Juicy Couture.
– Vem är Deena?! frågade Selena så fort dörren stängdes.
– Min flickvän, innan Jasmine, mumlade jag ledset.
– Din flickvän?!
– Hon var det.
– När?
– För ungefär 1½ år sedan.
– Och du har inte kommit över henne än?
– Är det här något slags korsförhör eller?
– Har du det?!
– Hon dog i en bilolycka, sa jag för att få tyst på Selena. Hon stirrade på mig med stora ögon. Sedan slog hon armarna om mig.
– Åh, älskling! Din stackare! sa hon och kramade mig länge.
– Det är därför jag gillar så mycket, sa jag efter en stund.
– Varför då? frågade hon.
– Du påminner så mycket om henne... 



Selena:

– Jag antar att det är bra? sa jag. Han nickade och kramade om mig. Vi fortsatte gå runt i olika affärer hela dagen.
När kvällen kom skulle Justin hem till sig och jag till mig.
– Hejdå! sa han och kysst mig ömt.
– Hejdå, älsk! sa jag och satte mig sedan i taxin. Den startade och åkte iväg. Jag vinkade och han med.
Det verkade som att man fick stå i rampljuset mycket som Justins dejt! Det är ju jättebra! Jag ringde till Demi Lovato, hon var min närmaste vän och hon ställde alltid upp.
– Hej, det är Demi.
– Hej!
– Är det Selena?
– Ja, det är det.
– Hur är det med dig då?
– Bara bra.
– Inget du tänker berätta om en viss kille?
– Menar du Justin?
– Låt mig tänka... såklart jag gör! Det står ju om er överallt! Det finns bilder när ni håller i varandras händer!
Jag skrek så högt när jag såg det att paparazzisarna avslöjade mig och jag blev jagad runt hela stan!
– Haha.
– Det var inte roligt!
– Det låter roligt.
– Hursomhelst så undrar jag, Taylor och Miley om du vill hänga med oss imorgon kväll? Vi ska ha tjejkväll och prata killar och äta godis och dricka vin.
– Ja, gärna! Vilken tid?
– Hemma hos Miley klockan sex.
– På kvällen, va?
– Självklart!
– Okej, hejdå!
– Hejdå! sa hon och vi la på. Det var alltid kul att prata med Demi, hon gjorde mig alltid på gott humör oavsett vad.
När jag kom hem gick jag och la mig direkt.

När jag vaknade dagen därpå var klockan halv tio och jag hade fått tre sms. Det fösta var från Justin och hade anlänt klockan 08:01, det andra var från Miley och hade kommit klockan 08:56, och det tredje Demi och hade skickats klockan 09:23. Jag började med hennes: Ändrad tid, halv sex! Jag svarade "okej" och fortsatte läsa. Miley hade skrivit: Vi har bytt tid till 17:30! Jag svarade "okej" igen och började läsa Justin sms: Godmorgon, älskling! Hur mår du? Har du vaknat än? Vi kan inte träffas idag, men håll imorgon ledig för då har jag en överraskning! Love, Justin<3
Jag svarade: Jag är vaken, jag mår bra. Vi ses imorgon! Puss, Selena<3
Några minuter kom ett till sms, den här gången var det från Taylor. Hon hade skrivit: Vi ska träffas halv sex istället! :)
Jag svarade "okej" en sista gång och gick in till köket. Jag åt en tallrik yoghurt och fixade till mig innan gicjag ringde Demi och vi bestämde att vi skulle ta en shoppingrunda på stan idag. Vi möttes utanför ett café och gick in dit och köpte varsin milkshake. Vi satte oss vid ett bord och pratade och skrattade.

Justin:
Jag satt i studion och spelade in min nya låt, Where Are You Now. Det gick ganska bra.
– Det är bra, Justin! Men försök att ta i lite mer! Lev ut ordentligt! sa min sånguppvärmare, Mama Jan.
– Okej, sa jag och försökte en gång till, den här gången gick det mycket bättre.

♪ Where are you now
When I need you the most
Why don't you take my hand
I want to be close


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0