Where Are You Right Now - del 6

Hans iPhone pep till, han hade fått sms. Jag sökte med blicken efter telefonen och hittade den på sängen. såg mot badrumsdörren, sedan gick jag fram till sängen och satte mig på den. Jag kollade vem som hade skickat smset och det var Jasmine. Jag antog att det var från Jasmine Villegas och öppnade deras konversation. Jag bläddrade lite och kom in i mitten av ett bråk.
– Det var inte jag som sa så, Justin! Var sur på mig resten av ditt liv om du nu måste, jag bryr mig inte! Det är över, om du inte visste det!
¤ Om det verkligen är så du vill ha det, kan jag inte säga mera än ha ett bra liv... eller dra åt helvete förresten
– Idiot! :@
¤ Bitch
– Vafan har du för problem, Justin?!
¤ Vad har du för problem, Jasmine? Tala om det för mig när du bestämt hur du vill ha det
– Det har jag redan sagt
¤ Then I guess it´s over...
– Yes, it is...
Jag bläddrade nyfiket till de senaste smsen och läste.
– Förlåt, Justin! Jag älskar dig fortfarande, det var inte meninen att säga som jag sa eller skriva som jag gjorde... ¤ Det är försent nu, Jasmine
– Vem är den nya flickan i ditt liv då?
¤ Det har du inte med att göra, men läs skvallret för det finns säkert med om några dagar...
– Justin, snälla ge mig en chans!
stod det i senaste meddelandet, anledningen till att jag börjat läsa hans sms. Jag kastade en blick mot badrumsdörren som fortfarande inte öppnats. Jag fortsatte läsa hans sms och skulle precis lägga tillbaka mobilen när jag hörde en förebrående röst.
– Men vad håller du på med? frågade den. Jag kollade upp och mötte Justins förvånade blick...



Justin:

Jag tog en snabb dusch och när jag kom ut ur badrummet satt Selena fipplade med något, det var min mobil!
– Men vad håller du på med? frågade jag.

Selena:
Jag tryckte snabbt ner hans konversation med Miley Cyrus och klickade upp närmaste spel, det blev Snake.
– Spelar Snake, sa jag och kollade ner på spelet och startade det. Han såg lite förvånad ut med ryckte på axlarna och tog ifrån mig telefonen.
– Men vad gör du? Jag hade ju nästan klarat nivån! utbrast jag. Han började skratta och lutade sig mot mig.
Han gav mig en kyss!
– Godnatt, sa han och gick och la sig. Han släckte lampan och efter några minuter hörde jag hans söta små snarkningar. Jag log och gick och la mig bredvid honom.

När jag vaknade dagen efter låg Justin kvar i sängen. Var var han någonstans?
– Justin? frågade jag sömnigt. Jag hörde steg som kom närmare och närmare. Dörren till rummet öppnades lite och Justin stack in huvudet.
– Godmorgon, sötnos! sa han glatt och puttade upp dörren med axeln och då såg jag det. Han hade en stor bricka med frukost på! Juice, yoghurt, te, kaffe, choklad, hundratals mackor, allt fanns med!
– Aaw, du är för söt! utbrast jag och kysste honom på munnen. Han sken som en sol och vi började kalasa på festfrukosten. Efter den väldigt mättande måltiden bytte jag om och sminkade mig. Justin väntade så snällt utan tjat och när jag äntligen var klar gick vi ut på stan, hand i hand!

Justin:
Överraskningsfrukosten var en succé! Hon älskade den och när hon fixat till sig gick vi runt på stan, han i hand.
Vi skulle precis gå in på Juicy Couture när jag såg ett ansikte som jag, tyvärr, kände igen mycket väl.
En springande Jasmine Villegas vinkade åt oss och stannade till.
– Hej, Justin! sa hon glatt och log. Hej, Selena! sa hon en aning kyligare och gav henne en sur blick. Som tur var låtsades Selena inte om något och himlade med ögonen mot mig och blinkade sedan med ena ögat mot mig.
– Hej, Jasmine, mumlade jag.
– Hej, Jasmine! sa Selena tillgjort glatt och skakade överdrivet hand med henne och kysste henne på kinderna. Jag började skratta, Selena var för söt! Hon bjöd verkligen på sig själv!
– Du har visst skaffat ny flickvän sen sist, sa Jasmine och kollade ogillande på Selena.
– Ja, vi dejtar, svarade jag för att få tyst på henne. Det fick jag också, en liten stund.
– Är hon bättre än Deena? frågade hon intensivt och jag såg i ögonvrån att Selena gav mig en förvånad blick.
– … de är lika fina, mumlade jag och kände hur mina kinder hettade till.
– Jaså, det tyckte du inte om mig, sa Jasmine spydigt.
– Det är inte så konstigt..., mumlade jag. 
– Vad sa du? frågade Jasmine. 
– Inget. Vi måste gå nu, hejdå! osa jag och drog in Selena till Juicy Couture.
– Vem är Deena?! frågade Selena så fort dörren stängdes.
– Min flickvän, innan Jasmine, mumlade jag ledset.
– Din flickvän?!
– Hon var det.
– När?
– För ungefär 1½ år sedan.
– Och du har inte kommit över henne än?
– Är det här något slags korsförhör eller?
– Har du det?!
– Hon dog i en bilolycka, sa jag för att få tyst på Selena. Hon stirrade på mig med stora ögon. Sedan slog hon armarna om mig.
– Åh, älskling! Din stackare! sa hon och kramade mig länge.
– Det är därför jag gillar så mycket, sa jag efter en stund.
– Varför då? frågade hon.
– Du påminner så mycket om henne...


Delen kom sent, men den kom idag som jag lovade! XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0