Where Are You Right Now - del 14

Vafan var det som hände?! Mina två flickvänner slogs om... mig? Nej, det här började spåra ut totalt! Kanske bäst att jag berättar sanningen då... Jag övervägde det en stund och beslöt att göra det...
– Sluta! utbrast jag i ett försök att få deras uppmärksamhet. Båda hejdade sig och kollade på mig.
– Jag har något som jag måste berätta, mumlade jag.
– Vad? frågade Jasmine.
– Ja, berätta! sa Selena instämmande.
– Det är så här... 



Selena:

Justin såg nervöst på oss och började bita på en nagel.
– Berätta då! sa Jasmine irriterat. Jag nickade instämmande.

Justin:
Okej, ta ett djupt andetag. In och ut, sådär ja.
– Det är säkert svårt för er att tro då det här, men...
– Men vadå? utbrast Jasmine och gav mig en bitchblick.
– Jag skulle just berätta det, sa jag. Hon nickade surt.
– Jag har fortfarande..., började jag.
– Fortsätt, sa Selena. Jag nickade sakta.
– Jag har fortfarande... känslor för Deena, mumlade jag.

Selena:
– Va?! Skämtar du med mig?! Och du säger det inte förrän nu?! Den slampan dog ju för hundra år sen! utbrast Jasmine upprört. Jag lugnade henne och hon blev, konstigt nog, inte arg på mig. All hennes ilska riktades för tillfället bara mot Justin. – Har fan kan du säga så om henne?! morrade Justin och gick emot oss. Jasmine backade och han närmade sig henne.
– Vad håller du på med, Justin? frågade Jasmine med darr på rösten.
– Du talar illa om en tjej du aldrig träffade, en tjej som betyder mycket för mig och s...
– Jag träffade henne visst! Hon var sådär orättvist perfekt att man bara dör! utbrast Jasmine och slog sedan handen för munnen. Justin stirrade förvånat på henne. 
– När träffades ni?
– På festen... hennes födelsedag, mumlade Jasmine.
– Var du där? Jag såg dig aldrig och trodde därför att du struntade i att komma dit, sa han och skskade på huvudet.
– Jag... jag slog henne, Justin, viskade hon. Justin drog häftigt efter andan.
– Jag hotade att döda henne om hon sa ett ljud om vad som hänt till så mycket som en... myra, fortsatte hon och började gråta. Justin stirrade på henne.
– Hur kunde du? frågade han sakta.
– Det var inte meningen! Jag var bara en liten bitch som inte kunde vara glad för din skull! Jag hade ju inte gått vidare eller träffat någon ny då! Jag var omogen och idiotisk! Förlåt mig!

Demi:
– Vilken tid det tar, sa jag lite irriterat.
– Ska vi gå in? frågade Miley.
– Nej, hon skulle ju ropa om vi skulle komma, påpekade Taylor lugnt. Vi nickade och väntade.
– Kolla, hon har fått sms! utbrast Miley plötsligt.
– Från vem? frågade jag.
– Justin, svarade Taylor som också satt lutad över telefonen. Jag satte mig bredvid dem.
– Det är ett mms, ska vi kolla vad det är? frågade Miley nyfiket. Vi nickade som svar och hon öppnade meddelandet:
– Nu kan vi äntligen visa upp vår kärlek! sa en överdrivet glad röst som vi alla kände igen så väl, Jasmine Villegas.
– Precis, snygging! svarade Justin.
– Det är ju helt fantastiskt, älsk! fnittrade Jasmine.
– Kom hit då, gullet! Jag vill ha dig nu! sa Justin flörtigt.
– Jag är där om en kvart, raring! svarade hon förföriskt.
– Okej, då ses vi strax, hetis! sa han och vi såg framför oss hur han spänt satt och väntade på henne.
– Det gör vi, gullet! kuttrade hon överdrivet.
– Hejdå, sötnos! sa han gulligt.
– Hejdå själv, sötis! fjäskade hon och sedan la de på. Vi lyssnade på det igen och sedan la vi ifrån oss mobilen.
– Varför skulle han skicka något sånt till Selena? frågade jag.
– Han vill väl göra henne avundsjuk eller nåt, föreslog Miley och Taylor nickade instämmande.
– Jävligt onödigt var det iallafall, sa jag och båda nickade.
– Fast ganska underhållande ändå, sa Taylor och skrattade till.
– Ja, vad drygt att säga små gulliga kallelser åt varandra efter varje mening! utbrast Miley och vi skrattade äcklat.
– Ja, men varför skulle Selena vilja höra det? frågade jag.
– Han vill väl göra henne avundsjuk, föreslog Taylor.
– Ja, förmodligen, sa jag eftertänksamt.
– Nu går vi in, utropade Miley och öppnade en bildörr.
– Men, hon skulle ju...
– Vi går in och ser vad som försiggår, vi har faktiskt en tid att passa, påpekade Miley och klev ut ur bilen. Jag och Taylor följde efter. Vi gick grusgången framåt och kom fram till ytterdörren. Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren...


OBS! Imorgon kommer sista delen, så kommentera! :D


Kommentarer
Postat av: Jossan

Varför sista delen!? Eftersom det är det, så kan du väl göra den extra lång? (:

2011-06-11 @ 09:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0