Born To Survive - Saturday Nigth - Del 24

Jag suckar och kastar över tidningen till Justin, han ler lite smått.
"Det är nog dags att du vänjer dig, för jag hade tänkt vara tillsammans med dig et bra tag till"
Jag ler stort mot honom och kysser han mjukt.


Jag tar emot vatten flaskan som Justin kastar till mig.
Jag dricker genast tre stora klunckar.
"Tack" ler jag mot Justin.
"Två timmar kavar tils din konsert" ler Justin och kysser mi lätt.
Jag skrattar, "jepp, och i morgon åker jag" suckar jag tungt.
"Hey, sötnos! Inte säga så" Jag ler mot honom och känner en hand på min axel, jag snurrar runt och möts av Karina.
"Kiddo, kan jag få prata med dig?" undrar hon, jag nickar och Justin släpper mig så att jag kan följa med Karina.
"Jo, som du säkert förstår så kan du inte bo kvar i Stanford om du vill satsa på den här karriären"
"Ja, jo det förstår jag."
"Tror du att du skulle kunna få flytta för dina föräldrar?"
"Ehm, inte för att jag bryr mig vad de tycker..." Karina ler mot mig.
"Har du någon du kan bo hos tills du skaffat lägenhet?"
"JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!!!!" skriker Justin och jag börjar garva.
"Justin kanske?" flinar jag, hon nickar.
"Du har nog inget val"
"Nej det har du inte" skrattar Justin belåtet från soffan där han sitter.
"Ehm, men du kan ju inte bo hos Justin för alltid...är det någon som skulle kunna flytta med dig?"
Jag skinner upp och Justin himlar med ögonen, "Sew och Joy!" utbrister jag.
"Går de för deras fö..."
"De bryr sig inte" Jag ler.
"Okej, men gå och värm upp rösten nu" Jag nickar och går in i min loge.
*
Jag ser ut över sceen 5,4,3,2,1, räknar jag ner i huvudet och UT!
Jag springer ut på scenen och jublet stiger.
For those who don't know me, I can get a bit crazy
Have to get my way, 24 hours a day
'Cause I'm hot like that
Every guy just gives me mad attention
Like I'm under inspection, I akways get the 10s
'Cause I'm built like that"
Orden rullar ur min mun och publiken är helt crazy.
Det är här jag hör hemma. I go through guys like money flyin' out their hands
They try to change me but they realize they can't
And every tomorrow is a day I never panned
If you're gonna be my man, understand
I can't be tamed, I can't be saved
I can't be blamed, I can't be changed
I can't be saved, I can't be tamed"
Publiken skriker och hoppar i takt till musiken och jag kan verkligen förstå varför Justin älskar det här.
Och varför han tycker att hans fans inte är patetiska.
Även fast de är det.

"If I see my reflection about my intentions
I'll tell ya I'm not here to sell ya
Ot tell ya to get to hell
I'm like a puzzle but all of my pieces are jagged
If you can understand this, we can make some magic
I'm on like that.
I wanna fly I wanna drive I wanna go
I wanna be a paer of something I don't know
And if you try to holf me back I might explode
Baby by now you sholud know
I can't be tamed, I can't be saved
I can't be blamed, I can't, can't
I can't. I can't be changed
I can't be saved, I can't be, can't be
I can't be tamed
I'm not a trick you play, I ride a diffrent way
I'm not a misstake, I'm not a fake, It's set in my DNA
Don't change me
Don't change me
Don't change me
Don't change me
I can't be tamed
I wanna fly I wanna drive I wanna go
I wanna be a paer of something I don't know
And if you try to holf me back I might explode
Baby by now you sholud know
I can't be tamed, I can't be saved
I can't be blamed, I can't, can't
I can't. I can't be changed
I can't be saved, I can't be, can't be
I can't be tamed"
Jag tar ett djupt andetag.
Jag springer snabbt av sceenen och in i min loge, byter snabbt kläder och ut på sceen.
*
Sista låten, jag tar ett djupt andetag och går ut på sceen.
"Till Justin" andas jag i micken innan jag börjar sjunga.
"I've been stranded on a lonely street
Got lost in the shadows
Fell hard in the battle
Her cries and the suffering
Walked through the darkness
Left broken and heartless

I'm calling out, can you hear my voice?
I'm gonna find you through all the noise, oh whoa
You know there's nothing that I wouldn't do
So shine your light as I reach for you

My heart beats for love
My heart beats for love
It's the sound that I hear
Tells me not to give up
It breathes in my chest
And it runs through my blood
My heart beats for love
My heart beats for love
Whoa, oh oh oh yeah

And I've been told at least a thousand times
It's not worth struggle
The hurt or the trouble
I keep running up to these front lines
No, I won't surrender
I'll wait here forever

Standing here with my flag held high
Oh, can't you see that it's worth the fight?

My heart beats for love
My heart beats for love
It's the sound that I hear
Tells me not to give up
It breathes in my chest
And it runs through my blood
My heart beats for love
My heart beats for love
Oh, whoa oh oh oh yeah

I march across this battlefield
I'm screaming out, can you hear me now?
I'm holding on, I stand my ground
I'm screaming out, can you hear me now?

My heart beats for love
My heart beats for love
It's the sound that I hear
Tells me not to give up
It breathes in my chest
And it runs through my blood
My heart beats for love
My heart beats for love

My heart beats for love
My heart beats for love
It's the sound that I hear
Tells me not to give up
It breathes in my chest
And it runs through my blood
My heart beats for love
My heart beats for love
Whoa, oh oh oh yeah, love"
Jag känner ett par armar om min midja och snurrar runt, jag avslutar sista tonen, sedan känner jag Justins mjuka läppar mot mina och publiken ljublar högt.

Tidsinställt!
Jo, tänkte skriva en grej till julafton, där typ ala tjejerna träffar varandra, Alex(Is It Love In The Air), Sam(Like You More Than I Can Admit To Mysel) och Kiddo(Born To Survive) träffar varandra, men om ni inte vil höra det så gör jag mig inte besväret, kommentera och säg vad ni tycker.
Puss!




Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vill höra det

2011-12-21 @ 14:30:24
Postat av: ellen

Jätte bra!!

2011-12-21 @ 19:12:35
URL: http://jeleenastoorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0