You Belong With Me - del 15 | SISTA DELEN!

Jag gick till en strandbar och köpte en flaska sprit. Sedan gick jag ut och började dricka. Jag svalde och svalde. Klunk, klunk. Plötsligt var flaskan var slut. Jag gick till baren igen och köpte mer. Jag visste inte vad det var för något, mer än att det var sprit. Efter kanske flera flaskor kände jag mig yr och spyfärdig. Jag såg på Jake. Jag såg på Taylor. Huvudet snurrade. Jag mådde illa.



Taylor ♂:
– Taylor? hörde jag hur någon viskade. Jag öppnade ögonen. Selena kollade på mig.
– Du svimmade, sa hon. Hennes ögon var blanka och mascaran hade runnit. Jag satte mig upp och såg mot bryggan. Jake och Taylor kramades. Han kysste henne. Jag reste mig häftigt upp. Selena tog tag i mig.
– Låt dem vara! utbrast hon och började gråta.
– Ge fan i mig! utropade jag och slog till henne. Hon vacklade tillbaka. Jag hade huvudvärk och kände mig illamående, men jag försökte skjuta undan det. Nu skulle jag döda honom! Jag sprang mot dem.
– Taylor, NEJ! hörde jag att Selena skrek. Jag visste inte riktigt vad som hände längre. Jag visste inte vad jag gjorde.

Taylor:
Det var en fantastisk diamantring i äkta vitguld. För en sekund visste jag inte vad jag skulle svara. Men sedan tog jag ett djupt andetag och svarade: – Ja, absolut! Jake log med hela ansiktet. Sedan trädde han försiktigt ringen på mitt ringfinger och omfamnade mig. Han kysste mig ömt. Jag blundade och kände mig lyckligare än jag någonsin varit förut. Ända tills jag öppnade ögonen och såg Taylor komma springande mot oss med en glasflaska i handen.
– Akta, Jake! skrek jag. Det var försent. Flaskan träffade JAkes huvud och han föll bakåt. Jag hann fånga honom precis innan huvudet slog i bryggan.
– Vafan gör du?! skrek jag och kollade på Taylor med hat i blicken.
– Jag älskar dig! skrek han. Jag skakade på huvudet. Någon kom springande mot oss, det var Selena! Hon blödde ur munnen och hennes läpp var sprucken. Hon grät.
– Vad har hänt?! utbrast jag. Hon svarade inte.
– Selena? frågade jag.
– Taylor, mumlade hon.
– Ja?
– Det var Taylor som gjorde det, snyftade hon.
– Vad är det med honom?! utbrast jag.
– Bry dig inte om honom nu, sa hon. Kom, vi måste få Jake till sjukhuset. Jag ringer en ambulans!

Jake:
När jag vaknade låg jag i en vit säng. Jag såg mig omkring och upptäckte att jag var på ett sjukhus.
– Han har vaknat! utbrast någon. Jag vände mig om. Det stod en läkare vid dörren till rummet.
– Vad hände? undrade jag yrvaket.
– Lång historia, sa läkaren. Du kan få prata med din flickvän. Jag nickade.

Taylor :
När jag vaknade satt jag på en stol. Två poliser satt framför mig och Selena satt bredvid mig.
– Vad gör jag här? frågade jag förvånat.
– Vi håller ett förhör med dig och du somnade, förklarade polismannen som satt mittemot mig.
– Varför det? undrade jag.
– Du har anklagats för misshandel mot Jake Gyllenhaal, förklarade polismannen som satt snett framför mig.
– Jag har blivit vadå?! utbrast jag.
– Du var full, mumlade Selena. Jag stirrade på henne.
– Du slog en glasflaska i huvudet på honom, sa hon. Jag fick en chock.
– Innan det slog du mig, mumlade hon. Jag stirrade på henne. Hade jag gjort allt det här bara för att jag blivit jag full?
– Du kommer få böta ett antal pengar, sa polismannen. Jag kvävde en suck och nickade istället. De fortsatte med förhöret, eller vad jag skulle kalla Taylor-får-böta-onödigt-mycket-pengar-för-en-sak-han-gjorde-på-fyllan.

Taylor:
– Ms Swift? Jag vände mig hastigt om. Där stod en sjuksköterska.
– Han har vaknat. Du kan få träffa honom nu, sa hon. Jag nickade. Jag vågade inte prata, för då skulle jag antagligen göra ett glädjeskrik. Jag nöjde mig därför med att le stort
och följa efter henne in till rummet där Jake var. Hon öppnade dörren och jag gick in. Jake såg på mig. Han log. Jag fick tårar i ögonen och sprang fram till honom kramade honom försiktigt.
– Jag älskar dig, viskade han.
– Jag älskar dig också, viskade jag och höll upp min vänstra hand. Han log och såg på ringen som prydde mitt ringfinger. 
– Vi ska alltid hålla ihop, sa han och skrattade log ansträngt.
– Det är du och jag för alltid, svarade jag och kysste honom.



Det här få bli den sista delen ^^
Nästa novell kommer att handla om Bruno Mars och första delen kommer på måndag!


Kommentarer
Postat av: Hanna

<3 <3 <3 Synd att det e slut... :( Men... Så länge du fortsätter skriva är det ingen fara :D

2011-08-28 @ 21:17:28
URL: http://mittsuperintressantaliv.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0