You Belong With Me - del 14

– Precis det jag sa nyss, svarade jag. Hon reste sig häftigt upp och sprang iväg. Jag satt kvar en stund, sedan insåg jag vad som höll på att hända och rusade efter henne. Hon stannade vid stranden som låg alldeles intill parken och gick sakta bort till vattnet, hon tog av sig skorna och doppade tårna. Jag sprang mot henne och omfamnade henne bakifrån. Hon slet sig loss och fortsatte gå längs stranden med skorna i handen. Jag gick sakta efter. Sedan stelnade jag till. Vid bryggan ut mot havet satt Taylor och Jake. De åt en romantisk middag. Taylor fullkomligt strålade. Jag kände hur jag smälte. Gud, vad jag hade saknat henne! Jag ville bara springa fram till henne, men jag kunde inte. Hon hade Jake nu. Vad kunde jag göra åt saken? 



Taylor
:
Jag och Jake hade varit på premiären av filmen Love And Other Drugs som Jake spelar en av huvudrollerna i. Den var verkligen bra. Efteråt åkte vi limousin till en park som jag kände igen, det var parken där jag och Miley varit för lite mer än en månad sedan. Bredvid parken låg en strand. Han tog med mig dit. Vi gick mot en brygga som ledde ut mot havet. Jag blev väldigt rörd, lycklig och förvånad. Det här hade jag inte väntat mig av Jake. På bryggan stod ett runt bord med en rödvit-rutig duk och två stolar. Bordet var dukat med silverbestick, porslinstallrikar och champagneglas. Det var flera personer som satt vid bord på stranden – det som annars kallas uteserveringen – och åt, men det var bara ett bord som stod på bryggan. Och det bordet var till mig och Jake.
– Jake! utbrast jag och han log.
– Slå dig ner, sa han och drog ut stolen åt mig.
– Tack, sa jag och log. Det kom en servitris som gav oss varsin meny. Vi beställde och hon tog lite fler beställningar vid de andra borden innan hon gick upp mot strandrestaurangen.
– Det må jag då säga, utbrast jag. Du är helt otrolig, Jake! Han log sitt underbara leende och jag kysste honom över bordet. När vi kom desserten reste Jake sig upp. Han ställde sig framför mig och log.
– Det är en sak jag vill fråga dig, sa han och sjönk ner på ett knä. Jag var chockad.
– Taylor Alison Swift, vill du gifta dig med mig? undrade han och öppnade en liten ask.

Taylor:
Jake satt på ett knä. Han friade! Vad skulle hon svara?! Säg att hon svarar nej! Snälla.

Selena:
Jag vände mig om. Taylor stod som förstenad. Han stirrade på bryggan. Jag vände blicken mot den.
Då såg jag henne. Flickan som hade fångat Taylors hjärta, utan att veta om det . Flickan som Jake Gyllenhaal i detta ögonblick friade till.

Miley:
Jag kikade fram bakom en stor sten. Jake satt på ett knä framför henne. Han friade! Hon skulle säga ja. Jag kände det på mig. Jag hoppades.

Taylor
:
Jag gick till en strandbar och köpte en flaska sprit. Sedan gick jag ut och började dricka. Jag svalde och svalde. Klunk, klunk. Plötsligt var flaskan var slut. Jag gick till baren igen och köpte mer. Jag visste inte vad det var för något, mer än att det var sprit. Efter kanske flera flaskor kände jag mig yr och spyfärdig. Jag såg på Jake. Jag såg på Taylor. Huvudet snurrade. Jag mådde illa.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag hinner knappt skriva kommentar! Det är hur J***a bra som helst... Måste läsa slutet... NU!!

2011-08-28 @ 21:11:30
URL: http://mittsuperintressantaliv.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0