You Belong With Me - del 12

– Mr och Mrs Swift? Vi vände oss om. Där stod en sjuksköterska.
– Ni kan komma in nu, sa hon. Men ta det lugnt, hon har nyss vaknat. Vi nickade och följde efter henne.
När jag kom in i rummet klarade jag inte av det längre. Tårarna trängde sig fram bakom ögonen och forsade nerför mina kinder. Taylor såg på mig. Hon log blekt. Andrea kastade sig över henne och kramade om henne, försiktigt. Scott kramade henne också och Austin bröt ihop och grät ut i hennes famn.
– Det är ingen fara, gubben, viskade hon åt honom. Han log mot henne och satte sig på en stol. Jag gav henne en stor kram. Hon log och skrattade lite. Jag skrattade också. Vi skrattade nästan ikapp, utan att ha någon riktig anledning till att skratta. Det här var ju bara sorgligt.
– Tack, viskade hon till mig.
– Ingen orsak, sa jag. Du vet att jag älskar dig, bästis, sa jag.
– Jag älskar dig också, bästis, sa hon och vi började skratta igen.

– Det känns som att jag drömmer, men det gör jag inte va? frågade Taylor när vi satt i bilen på väg hem till dem.
– Nej, det är ingen dröm, svarade Andrea.
– Det är bara livet, inflikade jag. Hon nickade och jag insåg hur sant det där faktiskt var.



Taylor :
Jake hade ringt säkert 100 gånger när jag satte på mobilen. Jag kom hem från sjukhuset för en vecka sedan, men jag hade inte orkat kolla mobilen. Jag bestämde mig för att ringa upp honom iallafall. 
– Jake Gyllenhaal, svarade han.
– Hej, Jake. Det är Taylor, sa jag.  
– Hej! utbrast han glatt.
– Hej, sa jag.
– Jag har ringt dig flera gånger, varför har du inte svarat? frågade han.
– Jag kom hem från sjukhuset för några dagar sedan, så jag har bara tagit det lugnt, svarade jag sanningsenligt.
– Varför har du varit på sjukhuset? frågade han. Jag tog ett djupt andetag. Skulle jag berätta?
– Jag försökte... ta livet av mig, mumlade jag. Det blev tyst.
– Du gjorde vadå? utbrast Jake till slut.
– Ta livet av mig, sa jag och började skaka när jag tänkte på det.
– Varför? undrade han.
– Lång historia, svarade jag bara.
– Men varför? Du har, som du säger, en underbar pojkvän, en bra karriär, en...
– Min "underbara pojkvän" och jag har gjort slut. Ja, min karriär går som på räls, men det är kanske inte det viktigaste för mig, ellerhur? svarade jag och log för mig själv.
– Okej, vad bra... eller jag menar... har du och Taylor gjort slut? mumlade Jake.
– Ja, det är över mellan oss, sa jag.
– Så jag vågar bjuda ut dig nu? undrade han och skrattade till. Jag log för mig själv, det här var precis vad jag behövde.
– Ja, det gör du, och jag tackar ja till det.
– Jag gillar dig redan, sa han och skrattade. Jag skrattade också. Vi fortsatte prata en stund och jag berättade hela historien om mitt och Taylors förhållande och vad som krossade det. Han lyssnade så bra och kom med roliga kommentarer.

Jag och Jake var ute på vår fösta dejt igår. Jag hade haft jättekul med honom. Vi hade varit på en restaurang och pratat och skrattat, ätit och druckit. Ja, vi hade dansat lite också. Jag är rädd att säga det här, men jag tror jag förälskat mig i Jake, jag kanske till och med har blivit kär...

Jake:
Jag var så lycklig tillsammans med Taylor. Hon var söt och glad rolig och generös. Vi hade så kul tillsammans. Jag älskade henne verkligen. Ja, jag hade känslor för henne. Och det kändes som att hon kände detsamma för mig. Jag satte på hennes senaste album Fearless. Hennes vackra och lugna röst fyllde hela rummet. Jag var lycklig, hon var min lycka. Jag älskade henne mer än det var möjligt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Moreeeeeeeeeeee!! Måste reda måre nu!!

2011-08-28 @ 20:57:57
URL: http://mittsuperintressantaliv.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0