Just The Way You Are - del 15

Jag visste verkligen inte hur jag skulle säga det till honom, men jag måste ju...
– Det är såhär..., sa jag och började förklara. Efter ett tag hörde jag en smäll, jag tror att han tappade telefonen.
– BRUNIS?! skrek jag för att kolla om han fortfarande var kvar i luren. Jag hörde att han tog upp något från golvet.
– Förlåt, tappade bara mobilen, sa Peter chockat.
– Okej, mumlade jag. Nu var det iallafall sagt. 



Peter:
Jag lyssnade uppmärksamt när Justine berättade vad hon hade att säga. 
– Det är Satine som är gravid, jag lovade att inte berätta något, men artikeln handlade egentligen om henne.
Jag var tvungen att skydda henne, därför sa jag inget till dig, sa hon och det blev tyst. 
– Varför skulle jag tro på dig? frågade jag. 
– För att..., hon tystnade.
– För att...? undrade jag.
– Okej, jag kan inte dölja sanningen längre. Jag ska vara ärlig, började hon långsamt och jag hörde hennes andetag.
– Nick Jonas är pappan till mitt barn, vi blev ihop när du och jag hade en paus. Jävla player, var det enda jag tänkte. 
– Så, jag skulle behöva lite pengar och så. Nick vet inget än, sa hon och jag stönade högt.
– Du sa nyss att du inte var gravid! utbrast jag argt. 
– Ja, men vi kan väl låtsas att jag är det, inför pressen?
– Du är ju helt jävla sinnessjuk! skrek jag och la på innan hon hann svara. Jag kastade mig ner på sängen och la händerna för ansiktet. Vad fan skulle jag göra?!

Jag låg still och stirrade upp i taket i säkert en timme. Sedan bestämde jag mig för att ringa upp Satine.
Det gick några signaler innan hon svarade. 
– Hej! svarade hon glatt. 
– Hej Satine, sa jag och hörde någon som pratade i bakgrunden.
– Jaha, hej, sa hon lågt. 
– Vad gör du? frågade jag och försökte låta glad.
– Jag umgås bara med… min pojkvän, svarade hon. Jag blev både förvånad och lite besviken, men försökte att inte tänka på det.
– Jaha, får man fråga vem det är? undrade jag.
– Nick Jonas, svarade hon. Hela världen stannade upp för någon sekund. Sa hon precis att Nick Jonas var hennes pojkvän?! Var det inte Justine som var tillsammans med Nick? Hade hon ljugit igen?
– Jaha…, mumlade jag. – Har du pratat med Justine någonting då?
– Nej inte på ett tag och det är jag glad för, svarade Satine.
– Varför är du glad för det? undrade jag förvånat.
– Vi är inte vänner längre, sa hon och jag hörde Nick's röst i bakgrunden. Han sa någonting och Satine skrattade till. 
– Jag måste lägga på, men vi hörs! sa hon.
– Okej, aa det gör vi, sa jag och vi la på.
Om Satine var tillsammans med Nick så betydde det att Justine ljög för mig? Skulle jag ringa upp henne eller inte?

En vecka senare 
Jag hade haft möte med min manager, jag hade lämnat mobilen hemma.
När jag kom tillbaka till hotellet var det mörkt ute. Jag åt mat och så fort jag kom in till mitt rum hörde jag att mobilen pep till. Jag hade fått nio sms och tretton missade samtal. Jag tog snabbt upp mobilen och kollade igenom mina sms. Alla var från Justine...


Den här delen har Sarah skrivit! Läs hennes novellblogg! Den är skitbra och hon har flera tusen läsare, tror jag ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0