Just The Way You Are - del 14

Just i det här ögonblicket ville jag pausa tiden. Jag behövde betänketid. Nu var det verkligen slut. Kommer jag någonsin att hitta en tjej som är lika bra som Justine? Alltså, som jag trodde att Justine var? Kommer hon att göra samma sak som Justine gjorde? Telefonen ringde. Jag svarade och hörde Justines röst. Hon skrek förtvivlat och lät helt förkrossad. Jag orkade inte prata med henne. Jag la på. Jag ville ringa tillbaka och prata ut. Prata om allt som gått fel. Telefonen ringde. Det var Justine igen. Trots att jag ville prata med henne mer än någonsin, lät jag signalerna gå. Jag kände att några tårar sakta rullade ner för mina kinder. Det kom fler och fler. Jag torkade ilsket bort dom och gick till mitt sovrum. Jag kollade på klockan och såg att jag hade suttit i 25 minuter. Jag gick och la mig. Jag var så inne i alla tankar om Justine att jag somnade med henne i mina tankar.
Hennes långa blonda hår och hennes vackra ögon. Jag saknade henne... verkligen! 



Peter:
När jag vaknade satt jag i ett väntrum. En sjuksköterska såg på mig.
– Kom, du ska få beskedet, sa hon. Jag nickade, fast jag inte visste vad hon pratade om. Hon ledde mig till ett rum som liknade ett kontor och knackade på.
– Doktor Matthews! ropade hon lågmält. En man i vit rock öppnade dörren.
– Goddag, stig på! utbrast han när han fick syn på oss. Jag nickade och klev in. Sjuksköterskan skyndade iväg.
– Visst är du, Peter Gene Hernandez, pappan till Justine Senders barn? frågade han.
– Ja, det tror jag nog, svarade jag och vred lite på mig. Hade det hänt något?
– Tyvärr måste jag meddela en dålig nyhet, sa han och såg allvarligt på mig.
– Vad är det? undrade jag oroligt.
– Justine har somnat in. Klockan 13:23 idag slöt hon sina ögon för sista gången, fortsatte han.
– VA?! Snälla, säg att du skämtar! sa jag och jag kände hur tårarna brände innanför ögonlocken.
– Näe, tyvärr. Barnet lever. Ni kan få se henne, sa doktorn som inte verkade bry sig ett dugg. Jag nickade och stirrade med stora, sorgsna ögon på doktorn. Han vände bort blicken och började nynna på en glad låt. Jag hade gärna slagit till honom.
– Var är hon? frågade jag istället och bet mig hårt i läppen för att inte börja gråta.
– Följ mig, sa han och gick ut från kontoret och genom en lång korridor. Jag följde med honom in till ett rum.
Där låg en liten flicka i en kuvös. På sängen låg något blodigt under ett lakan.
Jag började gå till min dotter, men doktorn hindrade mig.
– Vill du inte ta farväl av ditt ex först? frågade han och nickade mot sängen.
Jag gick fram till sängen och lyfte försiktigt på lakanet. Där låg hon, i två delar! Jag backade i chock och gick in i något vasst, jag vände mig snabbt om. Doktorn stod bakom mig med en motorsåg.
– Hon kunde tyvärr inte föda barnet naturligt, så vi var tvungna att ta till drastiska åtgärder, sa doktorn samtidigt som han höjde motorsågen. 

Jag vaknade med ett ryck, skönt, det var bara en mardröm! Min mobil ringde. Jag tog upp den och svarade med ett stön, antar att personen i telefonen blev ganska förvånad.
– Vafan håller du på med?! hörde jag att någon skrek. Det var Justine.
– Åh, vad skönt att få höra din röst! sa jag och log för mig själv. Det blev tyst en stund.
– Va? Nu fattar jag inte riktigt, det har ju knappt gått en dag?!
– Det är just därför!
– Aja, jag vill bara säga att det där med att jag är gravid stämmer inte. Det är en lögn, jag ljög, viskade hon.
– Jag vet, jag skulle vilja säga att hela intervjun bestod av lögner! utbrast jag surt. Det blev tyst.
– Det är en sak jag måste berätta, sa hon till.
– Vad är det? undrade jag nyfiket.

Justine:
Jag visste verkligen inte hur jag skulle säga det till honom, men jag måste ju...
– Det är såhär..., sa jag och började förklara. Efter ett tag hörde jag en smäll, jag tror att han tappade telefonen.
– BRUNIS?! skrek jag för att kolla om han fortfarande var kvar i luren. Jag hörde att han tog upp något från golvet.
– Förlåt, tappade bara mobilen, sa Peter chockat.
– Okej, mumlade jag. Nu var det iallafall sagt.


Den här delen har Essy skrivit! Hon skriver väldigt bra! Kolla in hennes bloggar! Hon har en vardagsblogg och en novellblogg som handlar om Justin Bieber!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0