Just The Way You Are - del 12

Justine – Jag är gravid, sa hon till slut. Jag blev speechless. 
Peter – Va? Hur? När? Hon suckade.
Justine – Jag ska behålla barnet, hon ska heta Estelle.

Peter – Ja, allt liv är ju heligt. Så hur vet du att det är en flicka?
Justine – Jag har kollat upp det. Jag är i dom första 3 dagarna. 
Peter – Hur kan du då veta?
Justine – En mamma vet alltid och så har jag gjort ett BBCAY pregnatacy-test.
Peter – Okej, jag behöver lite tid för mig själv, hejdå. Jag la på.
Justine – Va? Hejdå...? 


Mitt huvud var fullt av tankar.
Skulle jag vara tvungen att lägga min karriär åt sidan?
Tänk om det skulle läcka ut till pressen?

Jag var tvungen att ringa Travis McCoy, han var en gammal vän som jag alltid kunde prata med. Jag tog upp min mobil slog numret, det gick några signaler innan han svarade.



Peter;

– Hallå? svarade han.
– Hej, det är Peter, sa jag olyckligt.
– Hej! Har det hänt något?
– Du vet Justine...
– Ja, ditt ex?
– Mm...
– Vad är det med henne? undrade han. Jag tog ett djupt andetag.
– Hon är gravid, mumlade jag. Det blev tyst i andra linjen. Sedan verkade det som om Travis tog sig samman.
– Okej, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag återkommer. Vad du än gör, låt det inte komma ut till pressen.
– Okej, tack antar jag, sa jag osäkert. Jag la på och satte mig i soffan, och försökte ta in allt som nyss hade hänt.

Satine;
Jag hade en hemsk huvudvärk när jag vaknade. Jag kunde knappt tänka. Men en grej poppade upp i mitt huvud hela tiden: Peter Gene Hernandez. Han var en stor jävla idiot! Evelina kom in till mig med frukost.
– Hur är det? frågade hon och satte sig på sängen.
– Bra, svarade jag. Jag ville inte att hon skulle oroa sig i onödan.
– Är det säkert? frågade hon oroligt.
– Ja, allt är bra, sa jag och satte mig upp.
– Okej då, jag går ut ett tag, svarade hon, reste sig upp och lämnade rummet. Själv satt jag kvar på sängen och åt frukosten. Det var pannkakor. Jag kunde inte låta bli att tänka på den dagen jag hade gjort pannkakor till lunch...

Evelina;
När jag hade kommit ut och börjat gå mot parken passade jag på att gå in i en affär där de säljer min favorit skvallertidning, In Touch Weekly. Men när jag såg den stod jag som förstenad. På framsidan var det en stor bild på Justine, och en liten bild på Peter. Under bilderna stod det, med en stor rubrik: "Han har gjort mig på smällen".
Jag köpte tidningen och läste snabbt igenom artikeln. Det var en lång intervju med Justine där hon berättade varenda detalj. Jag sprang tillbaka till hotellet med tidningen för att visa Satine. 

Justine;
Jag låg på ett lyxigt hotell och bara njöt. Jag hade nått berömmelse och popularitet på bara en dag.
Allting tack vare en liten lögn, men skitsamma! Nu är jag känd, berömd! Min mobil ringde. Det var Kevin.
– Hej, sa jag glatt.
– Jag såg artikeln i In Touch. Grattis antar jag, sa han.
– Va? Det där om Brunis? Det är inte han som är pappa till barnet, det är du, sa jag obekymrat.
– VA?!
– Ja, först trodde jag att det var han, men det kan det inte vara. Så då måste det vara du, sa jag.
– Så jag ska bli pappa? utbrast han glatt.
– Ja, men det är vår lilla hemlighet, okej?
– Visst.
– Bra, puss.
– Puss.
– Hejdå! sa jag och la på.

Peter;
När jag gått igenom det om och om igen, insåg jag att jag omöjligt kunde vara pappan till barnet.
Jag hade använt kondom när vi gjort det. Och vem var den där killen som kom fram till oss på restaurangen egentligen? Min mobil pep till. Jag hade fått ett sms. Det var från Satine. Jag öppnade det.
Vad fan håller du på med?!
¤ Förlåt för att jag slog dig, det var inte meningen att det skulle bli som det blev.
Vad fan pratar du om?!
¤ Vad menar du?
Har du inte sett artikeln om dig?!
¤ Vilken artikel?
In Touch Weekly, senaste.
¤ Vad stod det?
Att du gjort henne gravid. Men större delen av artikeln är falskt.

Jag sprang ut ur mitt hotellrum, ut från hotellet och ner till närmaste affär.
Där var den. Tidningen so skulle förstöra mitt rykte. Jag köpte varenda tidning, så att ingen mer skulle se den här. Han som stod i kassan kände igen mig, men jag gav honom lite dricks för att han skulle hålla tyst. Jag skyndade tillbaka till hotellet, satte mig ner och började läsa:

"HAN GJORDE MIG PÅ SMÄLLEN"
Vi har träffat artisten Bruno Mars ex Justine Sender.
Hon hade en het romans med Peter Gene Hernandez, som han egentligen heter.
De var visst för ivriga i sängen, för nu väntar Justine barn.
Här kommer en intervju med henne där alla detaljer kommer fram!

Hur träffades du och Peter?
– På en konsert i Hollywood.

Var det kärlek vid första ögonkastet?
– Det skulle jag nog inte vilja påstå, inte från hans sida iallafall.

Vad menar du med det?
– Han playade mig. Han strulade med min kompis när jag var ute och joggade.

Var det så erat förhållande tog slut?
– Ja, jag älskade honom och hade gärna velat få det att funka, men han tog det inte seriöst.
Jag hittade honom och min kompis i duschen när jag kom tillbaka. Han smekte hennes kropp och kysste henne överallt.

Hur känns det att vänta hans barn i nuläget?
– Jag älskar barn, men att vänta just hans barn känns lite awkward.

Kommer ni kunna samsas om dottern eller sonen?
– Det är en dotter. Ja, vi måste få det att funka.

Vi kommer träffa Justine senare när hennes dotter fyllt tre. Då ska hon få berätta för oss hur det fungerar mellan henne och Peter. Vi alla väntar spänt!

Satine; 
Jag bad Peter komma över för jag fattade allvarligt talat inte vad han höll på med. Jag fattade inte var Justines höll på med heller. Varför skulle hon ljuga? Varför skulle hon gå ut i pressen med det? Jag hade tusen frågor som jag ville ställa till bägge två just nu.

När Peter kom satte vi oss i soffan. Han stirrade på mina stygn och såg olycklig ut.
– Gjorde jag det där? Frågade han och nickade mot stygnen. Jag nickade.
– Förlåt, viskade han.
– Vi har viktigare saker att prata om nu, som Justine, sa jag och bytte samtalsämne ganska smidigt.
Han nickade och vi började gå igenom olika uppgifter.

Peter; 
När jag satt där och pratade med Satine, var jag nästan på vippen hela tiden att luta mig fram och kyssa henne.
När vi hade pratat klart kom vi fram till att Justine var en player och gjorde allt för berömmelse. Jag fattade inte vad jag sett hos henne. När jag kom till mitt hotellrum och stod på balkongen, kom jag på mig själv med att tänka på Satine. Den där kyssen på stranden. Jag visste jag hade viktigare saker att tänka på, som hur jag skulle rentvå mitt rykte och sätta dit Justine...


Bortsätt från Peter och Satines sms-konversation och intervjun med Justine (som jag la till), har Carmen skrivit hela delen.
Hon skriver superbra! Hon har en vardagsblogg och en Halmstadsblogg, kolla in!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0