Here It's You Who're Diffrent - Del 1.

Jag tittade hastigt ut genom fönstret.
Sedan trycker jag på stanna knappen och reser mig upp.
Stadsbibilioteket. Säger den metaliska kvinnorösten.
Jag går fram till dörrarna och väntar på att bussen ska rulla de sista metrarna.
Jag känner en massa blickar på mig, men orkar inte möta dem.
Jag hoppar av bussen och börjar gå.
När jag väl är öppnar jag dörren och slår igen den bakom mig.
Den lilla dansakademin har blivit som mitt andra hem.
Jag ser mig omkring, dansare, dansare och dansare.
Man känner igen oss på kläderna. Alla sammam men skapade på ehlt olika håll.
"Tjo coolingar!" ler jag mot, Frida, Sara, Sam, Christy och Amanda.
"Tjo" svarar alla i munnen på varandra, jag säter mig ner mitt i bland dem ocu max två sekunder senare är babblet i full gång.
Jag såg upp för en sekund och fångade en killes blick, jag reagerade starkt på hans intensiva blick.
"Vem är det?" mumlade jag, han var ny.
"Benke" mumlade Zarah tyst till mig.
"Maija!" ropet kom bakifrån,
"Yepp!" svarade jag och snurrade runt för att ställa mig upp.
"Det här är Benke, han ska vara med på din nästa klass." Jag stirrade på kilen som stirrade tillbaka, han var mycket större än mig.
"Ska, hon, lära mig?" frågade han och lät förvånad, jag kände genast irritationen ta form inom mig.
"Ja, tänkt för att det ska jag." svarade jag och drog upp min väska på axeln.
"Vi börjar." sa jag med ett drygt leende och började gå mot studion.
Let's Do This.

Amanda och Zarah kommer upp bakom mig.
"Vad är grejen med killen?!" fräser jag tyst men irriterat.
"Han har pluggat dans i USA, han tror förmodligen att han är något." svarar Amanda med en axelryckning.
Jag muttrar lågt för mig själv, "Inte van att tjejer lär honom något." säger jag med avsmak.
"Kör hårt nu då" skrattar Zarah medans vi går in i salen.
"Ska bli sir!" ropar jag och sätter på musiken.
Jag börjar dans aomkring, och ser i ögonvrån att Benkes ögon blir stora.
"Hur har du lärt dig det där?" frågar han, och förösker behålla sin överlägsna ton.
"Självlärd." säger jag och tecknar åt alla att ställa upp sig.
"Försök hänga med." säger jag med ett ganska elakt leende, sedan kör jag förbannat snabbt, de som känner mig hänger med, men som jag ville, Benke framstod som en idiot.

Nu tycker jag att jag var duktig!
Fem kommentarer för mer!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet :) Kände igen mig lite i prologen, men är ingen dansare :)

2012-02-11 @ 18:12:31
URL: http://adarkstory.blogg.se/
Postat av: Hanna

JÄTTEBRA!

Som vanligt då ;)

Längtar efter meeeer!

Kram <3



PS: Checka din mail...

2012-02-13 @ 16:42:01
URL: http://mittsuperintressantaliv.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0