Where Are You Right Now - del 4

Fan, nu hade jag sumpat alla chanser med Selena, och nu måste jag dessutom ta itu med alla paparazzis som säkert upptäckt mig! Allt tack vare Chaz, min bästa vän. Han och Ryan hade stuckit ner till stranden för att göra det man gör på en strand, vilket Selena egentligen aldrig svarade ordentligt på. I vilket fall som helst hade Chaz och Ryan sett mig när jag kom upp från vattnet, springandes efter Selena, och kommit fram till mig när jag gått ifrån henne. Det var Ryans förslag att vi skulle kasta boll och det var Chaz som medvetet kastat bollen på Selena. Han har ett bra bollsinne och det utnyttjar han ofta. Han hade sagt "Justin, du får hämta bollen!" innan han kastade. Jag hade nickat och insett försent att jag skulle sagt nej. Jag fick hämta bollen av min "drömflicka" som Chaz och Ryan retsamt påstått. Hon hade såklart blivit ursinnig och stuckit. 

 

Selena:

Tre dagar senare var jag inne i centrum och shoppade ringde min mobil. Jag tog upp den och svarade.
– Selena G.
– Hej, dude! sa en röst jag kände igen för väl. Justin.
– Hur fick du tag på mitt nummer? frågade jag med en gång.
– Kontakter, svarade han stolt. Jag himlade med ögonen, även om han inte kunde se det.
– Lyssna ordentligt nu, Justin. Det är två år mellan oss, det kommer aldrig att bli något! förklarade jag.
– Du kan väl ge mig en chans? frågade han med en gullig röst.
– Möt mig vid ingången till La Gavia om fem minuter, sa jag och la på. Han skulle aldrig fixa det och på så sätt sumpade han sin chans för absolut sista gången. Jag började nöjt gå mot gallerian och blev mycket förvånad när jag fick syn på honom vid ingången. Hur kom han hit så snabbt?!
– Hur kom du hit så snabbt?! utbrast jag när jag stod framför honom. Han log ett sexigt leende.
– Jag var där, sa han och nickade mot en affär mittemot. Jag suckade uppgivet.
– Så du ger mig en chans nu? frågade han glatt.
– Kanske... om du kommer först till den där lyktstolpen! sa jag, pekade och började springa mot den. Han skyndade sig efter mig och jag ledde, tills jag började fundera på vad som skulle hända om han vann. Han var snygg, rik och populär.
Och två år är egentligen inte mycket alls. Jag skulle bli överröst med frågor och intervjuer av paparazzis dygnet runt!
Tidningar skulle betala mig skyhöga summor pengar om de fick ha en intervju med mig om hur det var att vara Justin Biebers flickvän! Jag saktade in så att Justin hann komma ikapp. Två meter från lyktstolpen låtsades jag vara alldeles för andfådd för att springa och stannade för att hämta andan. Justin kom först dit och han verkade väldigt nöjd.
– Jag vann! Nu måste du gå på dejt med mig! sa han och log. Jag nickade.
– När och var? frågade jag och log mot honom.
– Klockan åtta, jag hämtar upp dig, sa han. Jag nickade och började skriva min adress på en pappersbit, han stoppade mig.
– Jag vet redan var du bor, sa han och blinkade med ena ögat.
– Är du nån jävla stalker, eller? frågade jag och skrattade. Han skrattade också och gav mig en snabb kyss på kinden innan han gick därifrån.

Justin:
När jag kom hem ringde jag till min privatchaufför, John, och fixade med skjuts. Nästa samtal blev till en biograf. Jag valde kläder och finslipade alla detaljer.

När klockan var halv åtta kom limon och hämtade upp mig. Jag gav John adressen till Selena och insåg på vägen dit att hon bodde väldigt nära mig. Bara tio hus bort! När vi kom fram klev jag ut ur limon och jag bort till dörren.
Jag knackade på och väntade någon minut innan dörren öppnades. Där stod Selena och hon var vackrare än någonsin. 

Selena:

När jag öppnade dörren stod en jävligt het Bieber utanför.
– Tja, sa han och kysste mig på kinden. Jag log och han tog min arm och ledde mig ut även om jag kunde gå själv.
Det var ändå ganska gulligt av honom.
– Varsågod, sa han och öppnade dörren åt mig. Jag belönade honom med ett leende och in i en lyxiga limon. Han gick in efter mig och stängde dörren. Chauffören började köra.
– Fan, vad snygg du är, sa Justin plötsligt. Jag kollade på honom och han slog handen för munnen.
– Tack, du ser inte så dålig ut själv, svarade jag och log flörtigt mot honom.
– Fast du är snyggare, sa han och jag såg att han slappnade av mer.
– Du är sexigare, sa jag och skrattade. Han rodnade men skrattade lite ändå. Han böjde sig fram till mig och viskade:
– Ikväll är du min flicka, ingen annans. Jag kysste honom på kinden och han lutade sig tillbaka.
Det verkade som att det här kunde bli en ganska lyckad kväll ändå.



Vad tycker ni om novellen så här länge? Kommentera lite nu, så jag får veta vad ni verkligen tycker!
Minst fem kommentarer för nästa del!


Kommentarer
Postat av: Anna

Snälla meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-05-27 @ 23:05:22
Postat av: Anonym

du skriver skitbrrra!

2011-05-27 @ 23:05:37
Postat av: Anonym

mmmererererer!

2011-05-28 @ 10:10:50
Postat av: Anonym

merD

2011-05-28 @ 10:11:01
Postat av: Anonym

MER! NÄR KMR NÄSTA DEL?!

2011-05-28 @ 10:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0