Where Are You Right Now - del 3

Dagen därpå när jag vaknat hade jag kastat i mig en macka och fixat till mig lite sprang jag ner till stranden. Jag ville hinna dit innan det vackra vädret tog slut. Solen sken och himlen var klarblå.
När jag kom fram till stranden såg jag någon jag inte träffat på länge, Selena Gomez.
Hon låg på ett lakan och solade.
– Selena, är det du? frågade jag, fast jag redan visste. Hon öppnade ögonen och satte sig upp.
– Justin? sa hon och kollade på mig.
– Tja! sa jag och log mot henne. 
– Hej! Det var längesedan! utbrast hon glatt. Jag skrattade och granskade henne snabbt uppifrån och ner. Fan, vad het hon var.

 

Selena:
Han granskade mig från tå till topp och hans blick stannade uppskattande på vissa delar av min kropp.
Sedan ställde han den dummaste av alla frågor som någonsin existerat!

Justin: 

– Så vad gör du här då? frågade jag och blinkade flörtigt med ena ögat. Hon himlade med ögonen och kollade på mig som om jag var världens största idiot. 

Selena:

Vilken normal människa frågar något sådant?! Jag menar, vad gör man på en strand en solig sommardag? Hmm, låt mig tänka... slickar man på lyktstolpar kanske? Fast det skulle man nog kunna göra, om man hade problem...
– Vad brukar man göra på en strand? nöjde jag mig med att säga. Han rodnade och vände bort blicken för en sekund.
– Det är inte vanligt att du blir uppvaktad, va? frågade han snabbt för att släta ut sitt misstag. Jag stirrade på honom med stora ögon. För mig tillhörde uppvaktning av främmande, spännande män vardagsmaten!
– Det är inte vanligt att du uppvaktar kvinnor, va? kontrade jag och suckade överdrivet högt.
– Jag skulle inte kalla dig kvinna, little lady, svarade han med honungslen röst. Jag himlade med ögonen och reste mig upp. Jag gick ner mot vattnet. Justin följde efter och iakttog varje steg och rörelse jag tog. Jag vadade ner i vattnet och dök sedan under ytan. Plötsligt tog något eller någon tag i mitt ben och drog med mig djupare under vattnet.
Jag fick panik och fick använda min största viljestarka för att ta mig upp. När jag äntligen fått upp huvudet över ytan lyfte någon upp mig och snurrade runt mig flera varv innan jag slängdes i vattnet igen. Jag reste mig ilsket upp och kollade på han som orsakat allt, Justin.
– Vafan har du för problem, dude?! utbrast jag irriterat och sprang upp från vattnet. Jag sprang upp till mitt lakan och la mig ner på det. Jag slöt ögonen till halvt och såg i ögonvrån att Justin kom springande.
Dude? Är det vad du kallar mig? frågade han.
– Låt mig va, okej? sa jag irriterat.
– Okej, dude, sa han och log ett retsamt leende. Jag solade i kanske tio härliga minuter innan en boll landade på min mage. Jag satte mig snabbt upp och stirrade upprört på personen som kastat bollen. Där stod Justin.
– Vafan vill du mig?! utbrast jag och började packa ihop mina saker. Jag drog på mig mina kläder utanpå bikinin utan att ens ägna honom en blick innan jag vände jag tog mina klackskor i handen, vände på klacken för att gå. Han tog tag i min arm och såg på mig. Det var droppen.
– LÄMNA MIG IFRED! skrek jag ilsket och slet mig loss. Han stirrade på mig.
– Okej, take it easy, dude! utbrast han förvånat.
– I´M NOT YOUAR DUDE! skrek jag så att säkert alla som var på stranden hörde. Jag drog på mig klackskorna och vände för sista gången på klacken och skyndade iväg. I det här ögonblicket var inte paparazzis något jag gärna blev överfallen av, de kunde utsätta Justin istället.

Justin:

Fan, nu hade jag sumpat alla chanser med Selena, och nu måste jag dessutom ta itu med alla paparazzis som säkert upptäckt mig! Allt tack vare Chaz, min bästa vän. Han och Ryan hade stuckit ner till stranden för att göra det man gör på en strand, vilket Selena egentligen aldrig svarade ordentligt på. I vilket fall som helst hade Chaz och Ryan sett mig när jag kom upp från vattnet, springandes efter Selena, och kommit fram till mig när jag gått ifrån henne. Det var Ryans förslag att vi skulle kasta boll och det var Chaz som medvetet kastat bollen på Selena. Han har ett bra bollsinne och det utnyttjar han ofta. Han hade sagt "Justin, du får hämta bollen!" innan han kastade. Jag hade nickat och insett försent att jag skulle sagt nej. Jag fick hämta bollen av min "drömflicka" som Chaz och Ryan retsamt påstått. Hon hade såklart blivit ursinnig och stuckit.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har fu läst på om de här artisterna?

Om inte, ett tips är att göra det ;)

s det blir lite realistiskt

2011-06-04 @ 18:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0