You Belong With Me - del 6

Jag vaknade av att Taylor klev upp ur sängen. Jag kollade på min mörkblå digitalklocka som stod på nattygsbordet. Den visade 03:46 på natten. Jag gäspade, satte mig upp och såg mig omkring i hotellrummet. Hotellrummet som vi bokat var inte ett rum, det var flera rum. På hotellrummet fanns en hall, ett kök, ett badrum, ett vardagsrum, tre sovrum och en balkong. Det påminde lite om en lägenhet. Vi skulle checka ut i morgon.
– Har det hänt något? frågade jag sömnigt.
– Nejdå, jag vaknade bara, mumlade han inifrån badrummet. Sov vidare du.
– Okej, svarade jag och la mig ner igen. Jag kunde inte somna... något var fel och jag kände det på mig. Jag visste bara inte vad... 



Reese:

Jag väntade på att mina närmaste väninnor Vivienne och Charlotte skulle komma hit, vi skulle göra oss iordning inför en kväll på en nattklubb som jag alltid glömmer namnet på. Det skulle tydligen bli packat med folk, vilket innebar att jag förmodligen kände i stort sätt alla som kom dit. Dörren smälldes igen och välbekanta röster hördes nere i hallen.
– Ree, var är du?
– Här uppe!
– Okej, vi kommer! svarade Char och det hördes steg i trappan.
– Hej, gumsan! utbrast Char och kramade om mig. Jag besvarade henne kram och vi börjande skratta.
– Lägg av, ni skämmer ut mig! Det ser så gay! klagade Vivi och himlade med ögonen. Men hon log när hon fick en kram av mig, hon var nog bara avis.
– Still in love with Lautner? undrade Vivi och kollade på mig.
– Eller har du movat on? tillade Char och fnittrade.
– Nej, jag dejtar och gillar Taylor, svarade jag, även fast det var en lögn. Jag gillade inte Taylor längre, men jag ville inte såra honom genom att göra slut.
– Kommer han till klubben då? frågade Char nyfiket.
– Va? Vem? undrade jag frånvarande.
– Din pojkvän, påpekade Vivi.
– Vad är det med honom? frågade jag.
– Ska han också till klubben? frågade Char igen.
– Jag vet faktiskt inte, svarade jag och suckade. De kollade förvånat på mig och växlade menande blickar.
– Vet du inte om han kommer? utbrast Vivi och höjde på ögonbrynen. Jag skakade uppgivet på huvudet och bläddrade förstrött i en In Touch. Varför var det så konstigt om jag inte visste vart han var eller vart han skulle eller om han…
– Reese? Jag väcktes ur mina tankar.
– Ja?
– Nu sminkar vi oss! utropade Vivi och kastade sig över mitt sminkset. Vi sminkade oss, bytte kläder och drack flera glas vin innan vi tog en taxi till nattklubben. Fnittrande tog vi oss genom entrén och in i lokalen. Det var verkligen packat, men på dansgolvet var det gott om utrymme för tre fnittrande tjejer. Vi slängde oss ut på dansgolvet, samtidigt som Avril Lavignes låt What The Hell spelades. Plötsligt omfamnade någon mig bakifrån. Jag skrek till och vände mig snabbt om.
– Taylor, för sista gång…, jag tystnade. Det var inte Taylor, det var Jake.
– Hej, sa han förläget.
– Hej, mumlade jag och log flirtigt?!
– Ska vi dansa? frågade han och blinkade med ena ögat. Stod hunken Jake Gyllenhaal och flirtade med mig, Reese Witherspoon som var fem år äldre?! Ja, det verkade så.
– Gärna, svarade jag och han drog med mig ut på dansgolvet och… jag vaknade med ett ryck, jag svettades och var plötsligt klarvaken. Jag kollade på klockan som visade 03:45. Jag stirrade på den ända tills den blev 03:46. Jag hatade att drömma deja vu. Det var så obehagligt och liksom verkligt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag lovar att kommentera allt TUSEN GÅNGER OM!! Bara du inte slutar skriva.... :(

2011-08-28 @ 20:19:37
URL: http://mittsuperintressantaliv.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0