Is It Love In The Air - del 9


– Det är min kompis, Disa, svarar jag.
– Kan du också vara med på bilden? frågar den andra tjejen.
– Ja, det kan jag väl, säger Disa förvånat. Det blir två bilder, sen går flickorna glatt iväg.


Tre veckor senare.

 

JUSTIN

Idag är dagen då Alex ska tillbaka till Sverige, jag har nästan inte kunnat sova alls i natt.....tänk om hon glömmer mig, jag menar två veckor är lång tid! Tänk om hon blir tillsammans med den där Nickhlas igen!!! Eller, ännu värre att hon

bestämmer sig att hon ska stanna där för alltid!? Alex familj är redan där, de bor redan där, och hennes bror åkte för en vecka sedan, under tiden så bor Alex här, men nu så ska hon åka, jag vänder mig om och lägger armen om Alex, jag visskar

- Söööötnos, dags att gå upp! jag pussar henne på kinden och hon öppnar långsamt ögnonen och säger

- Vad är klockan?

- Nio, vi ska åka om en och en halv timme, ditt plan.......

- VA!? Varför har du inte väckt mig?! Jag kommer aldrig hinna! hon kastar sig upp ur sängen ryker åt sig sina kläder och rusar in i badrummet.

- HJÄLP....jag kommer aldrig att hinna! jag flinar och skrattar lite grana. Tjejer asså.

- Det är inget att skratta åt! säger hon förolämpat. Nu när man är din tjej och har varit det i snart et månad och typ alla paparatzzis följer efter en hela tiden, igen, så måste man ju vara snygg!

- ehh...du är ju alltid snygg! Hon går in i duchen och jag går och klär på mig, sen så går jag ner och börja att ställa fram frukosten. Efter en halv timme så kommer hon ner,

- Du ser ju skit snygg ut!

- Tack det samma! Vi sätter oss och äter sen så går vi ut till min bil, när vi kommer fram så står det så klart massor av paparatzzis där, jag tar Alex i handen och vi springer in i flygplatsen. Alla skriker frågor men den här gången så ignorerar vi alla. När vi kommer in så chekar hon in och jag får nåt sårts special pass så att jag kan följa med hela vägen ända tills det är dags att gå på planet. Jag håller henne i handen och många tar kort på oss, jag tittar på henne och ser att hon har tårar i ögonen.

- Har det hänt något?

- Nee, jag är bara rädd........

- Varför? frågar jag orloligt

- För.....för.....att.....du kommer att lämna mig.......

- Nej....aldrig! Jag lovar.....jag älskar dig, Alex lova att aldrig lämna mig?!

- Ja, jag lovar....du kommer väl om två veckor?

- Klart jag gör! hon kramar om mig och vi står så ett tag.

- Alex?

- Mmm....

- Jag har en sak till dig, blunda....

- Okej, säger hon och sluter ögonen. Jag lutar mig fram och knäpper på henne hals kedjan som jag har köpt till henne, det är ett hjärta av silver, i hjärtat så står det ”Justin Drew Bieber + Alex Joanna Lindgero = 4 ever love!”

- Nu kan du öppna ögonen, säger jag och jag ser att hon öppnar sina vackra ögon.

- Åh....Justin, det är....jag vet inte vad jag ska säga.....tack! Men jag har ju inget till dig!

- Allt jag vill ha av dig är att du aldrig lämnar mig och att du bär halsbandet.

- Klart jag ska, hon kastar sig i min famn och vi står och bara håller om varandra länge, jag ser att hennes läppar är på väg mot mina, vi kysser varandra och jag vill att tiden ska stoppas i detta ögon blick!

- Justin, säger Alex med gråten i halsen.

- Ja älskling, då ser jag den första tåren rinna ner för hennes kind....

- Det är inget att gråta över....

- Det är inte det....vi kommer inte att träffas på två veckor.....jag ser att det står massor av paparatzzis runt oss, men jag bryr mig inte.

- Jag kommer att sakna dig....mumlar hon.

- Och jag kommer att sakna dig viskar jag i hennes öra.

- Jag måste gå, Justin?

- Ja...

- Lova att du inte glömmer mig?!

- Ja kommer aldrig glömma dig, jag älskar dig!

- Och jag dig....men nu måste jag gå! Jag ser hur tårarna rinner ner för hennes söta ansikte. Jag vill inte se henne så ledsen!

- Men du, gråt inte, ring mig när du kommer fram, ok?

- okej....vi ses älskling! Hon börjar gå och precis innan hon ska gå in i den långa gången så ropar hon

- Älskar dig bieber, jag ser ett leende på hennes vackra läppar och det gör mig så glad!

- Älskar dig med Lindgero, det som står på halsbandet är så att du inte...glömmer mig!

- Klart jag inte gör, love ya!

- Love ya too! Ses!

- Ja, ses. Det är det sista jag hör av henne, nu känner jag en tår på min kind.....jag vänder mig om och börjar att gå mot utgången, alla tittar konstigt på mig, men jag bryr mig inte!

 

 

 

ALEX

Jag sitter på planet och tittar ut genom förstret, jag känner att mina kinder är helt blöta, mina fingra håller om halsbandet som jag fått av Justin, men vad menade han med ” det som står på halsbandet är så att du inte...glömmer mig!” Jag tittar ner på halsbandet dom jag fick av Justin, vad står det egentligen på det? Jo, det står ser jag nu...det står...........

Justin Derw Bieber + Alex Joanna Lindgero = 4 ever love!” Jag börjar att snyfta igen, jag tar fram min iPhone och sedan går jag in på spityfin lyssnar på Justin´s låt Next 2 You, egentligen så gillar jag inte hans låtar, men det har liksom blivit lite så nu när jag dejtar honom, och det känns tryggt att höra hans röst! Och jag har blivit helt kär i den här låten!

 

 

På  Arlanda,  Stockholm,  Sverige.

 

Jag går av planet och hämtar mina väskor sen då går jag ut och tar en taxi hem till Kungsholmen....

När jag kommer fram så låsser jag upp min och Robins lägenhet, och går in. Sen så går jag upp till mitt rum och byter kläder. Jag sätter på mig min stora örhängen, en svart grå randig tröja och ett par svarta jens. Jag bestämmer mig för att gå på en promenad, det brukar jag altid att göra när jag bodde här. Jag gick och säter på mig mina skor, sen så går jag ut i den varma sommar efter middagen. När jag har gått ett tag så känner jag en hand på min axel, jag hoppar till och vänder mig om där står......Nickhlas.

- Hej! Är du tillbaka i Sverige för gått nu sötnos? Han lutar sig fram för att kyssa mig men jag bakar och tittar undrande på honom?!

- Va fan gör du?! säger jag argt!

- Du är ju tillbaka i Sverige förgått nu, då är du ju min tjej! Det sa du sist vi träffades!

- Ja, det var då!  Och för det första, så har jag en fantastisk pojkvän i Atlanta som för övrigt kommer hit om två veckor! Och för det andra så är jag inte här för att stanna förgått jag ska bara vara här i fyra veckor!

- Ja, då kan du vara min tjej i fyra veckor!

- NEJ, är du trög eller nåt?! skriker jag och springer där ifrån. När jag har sprungit ett tag så springer jag in i Wiljam, han tittar stor ögt på mig och säger:

- Är du hemma?! Shit vad jag har sknat dig Alex!

- Tack, jag har saknat dig, kom jag tror att Nicklhas har blivit galen!

- Oj, redan! säger han ironiskt. Han har varit helt knäpp sen du lämnade honom! Han, typ dyrkar dig....säger Wiljam med ett stort flin. Wiljam är min bästa kill kompis från Sverige, jag var aldrig intresserad av honom så det blev äkta vänskap. Om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt saknat honom riktigt mycket!

- Ja, det är väl inte mitt fel då! säger jag med ett flin

.- Nej men, hur länge stannar du?

- En månad.

- Jaha, så har du träffat några snygga killar på sistone? säger han med ett retsamt flin, jag och Wiljam pratar om allt, om jag skulle bli tonårs gravid så skulle nog Wiljam vara den första som jag skulle pratade med, föresten det är fest hemma hos Mia i kväll, hänkar du? Vi säger inte att det är du, vi säger bara att jag ska ta med mig en kompis som är snäll! Vad tycks?

- Ja, okej! Och på den första frågan: Ja det kan man nog säga att jag har, men jag nämner inga namn!

- Jaså, så lilla Alexiia ska vara mystisk nu, aja, men du festen börjar om två timmar, jag kommer förbi och hämtar dig vid åtta, ok?

- Visst, men jag måste dra! Du vet, jag är ju tjej så jag måste fixa mig! säger jag med ett leende, han nickar och jag kramar honom och vi vikar sedan så börjar jag att gå hem igen. När jag kommer hem så står det en massa paparatzzis där, jag känner igen några av dem som var mest på mig och Justin, i Atlanta. Jag springer in och låser efter mig, jag går in i badrummet och duchar. Jag tänker på Justin vad gör han nu? Jag tar upp min mobil och slår hans numer, han svara efter andra singnalen.

 

 

JUSTIN

Jag tar upp mobilen och ser att det är Alex som ringer, jag kollar på klockan som jag har ställt in på svensk tid, så att jag ska veta vad klockan är i Sverige där Alex är, suck, jag saknar henne så...

- Hej sötnos! svarar jag.

- Hej säger Alex glatt, men vad gör min älskling nu då?

- Ja, inte så mycket faktiskt, längtar efter dig!

- Naw....samma här!

- Men vad ska du göra nu då?

- Jag, ja ska på fest hos en gammal klass kompis!

- Utan mig?! säger jag och försöker att låta lite ledsen..

- Haha, ja utan dig, säger hon och jag hör på hennes röst att hon ler.

- Jaha, ska vi skypa?

- Visst, du får söka på mig, för det finns garanterat massor som har tagit ditt namn!

- Okej, vänta, nu har jag dig här skickar en video förfrågan hej då älskling!

- Hej hej snygging! Jag skickar en förfrågan till Alex, och hon svarar ja på en gång.

- Hej igen baby! säger hon och jag ser att hon har duchat, och hon är lika het som alltid, jag biter mig sakta i läppen, hon är så jävla hett, tänk att hon bara är min!

- Jaha, vad är klockan hos dig då? frågar jag.

- Ja, den är halv åtta, jag ska gå om en halv timme, säger hon samtidigt som hon drar av sig sin T-shirt som hon nog bara har tagit på sig efter duchen, nu sitter hon där i bara bh, hon vänder sig om med ryggen mot mig, sen så ser jag att hon knäpper upp bh och byter den till en vitt, hon flinar och vänder sig om igen samtidigt som hon drar på sig ett vitt linne, tänk om det hade varit en spegel bakom henne så att jag hade kunnat se....men gud Justin, skärp dig! Du börjar att bli som Ryan!

- Nu önskade du att det hade varit en spegel där eller något, eller hur?

- Ja, säger jag och flinar. Hur visste du det?

- Ja, det kan ha att göra med att jag är ganska bra på ett veta vad killar vill!

- Vänta nu är jag klar, du ska få se, säger hon och tar ett steg från webbkameran. På sig så har hon en ganska kort svart fransig kjol, ett vitt linne, några armband, ett svart långt halsband, örhängen och så klart halsbandet som hon fick av mig. Jag märker att hon lyfter upp dator och går in i ett stort badrumm, hon börjar att sminka sig och prata med mig samtidigt, sen så lockar hon håret lite tror jag.

- Justin, jag måste gå, Wiljam skulle hämta mig vid åtta!

- Och vem fasen är Wiljam? säger jag oroligt och lite svartsjukt...

- Min bästis typ! Vi stod varandra jätte nära och han bodde i Atlanta från början, men han har flyttat till Sverige, du kan ta det lungt! Han är min vän, och jag har aldrig och kommer aldrig att vara intresserad av honom!

- Okej, bara han inte tar dig ifrån mig!

- Nej då! Det kommer han aldrig att göra! Men nu är han här hej då älskling!

- Hej hej söttnos! sen så var hon borta, vem var den där Wiljam?! Även fast jag vet att det är fel så känner jag ett sting av svartsjuka!

 


Hum...hur ska det här gå? Aja, hoppas ni gillar! Förlåt att jag inte har skrivt på skit länge, men det har varit problem med internätt, nu har jag köpt bredband!^^

 

//Matilda^^

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0