Is It Love In The Air - del 8

Du vet väl att jag aldrig skulle krossa ditt hjärta?
Mm..., sa jag tveksamt.
Alex, du är mitt allt! Jag skulle aldrig lämna dig frivilligt! Inte ens om någon tvingade mig under pistolhot heller!
Aaw, jag skulle göra samma sak för dig! säger jag smickrat och glatt och kramar honom.
Nu är allt bra igen, iallafall för stunden...



Justin:
När jag vaknar tittar jag på klockan som är 12. Jag tar upp hennes mobil och ser att hon har massor av missade samtal och flera nya sms! Jag ser att hon har fått ett nytt sms, det är från hennes mamma. Det står ngåot som jag inte fattar, hennes mamma har skrivit smset på… det där konstiga språket. Några sekunder senare pep mobilen igen, men den här gången så var det från Disa. Jag öppnar och försöker läsa det också. Jag fattar inget den här gången heller, bara att båda smsen har inkluderat mitt namn… jag märker att Alex börjar vakna och lägger snabbt tillbaka telefonen.

Alex:
Jag vaknar i Justins säng, jag ser att han redan är vaken och sitter och tittar på mig jag sträcker mig efter min mobil. Jag ser att jag har 27 missade samtal och 37 nya sms. Jag kollar igenom alla, det är bara ett sms från Disa. Jag sparar det till sist och öppnar mammas senaste meddelande: Alex, det är INTE okej att springa iväg så där! Den här gången förstår vi att du är hos Justin, det har alla skvallersidor redan skrivit om. Men jag vill inte att du sover över hos olika killar utan lov! Men den här gången så är det okej. Men gör inte om det. Om en månad så ska vi åka tillbaka till Sverige. Jag vet att du kommer att bli jätteupprörd, men om du vill så kan Justin komma upp dem sista två veckorna! Du får träffa alla dina vänner och Nicklas kommer inte upp, du får träffa honom där nere som du så gärna ville! Men vi kan ju också träffa vänner! //Mamma
Ska vi tillbaka till Sverige?! Jag skjuter de tankarna ifrån mig och öppnar Disas och läser: FÖRLÅT! Snälla hata mig inte! Jag är en så dålig bästis! Förlåt för det! Hoppas vi kan träffas imorgon! //Världens sämsta bästis. Jag svarar att hon är förlåten och att det skulle vara kul att shoppa imorgon. Sedan går jag in till ett badrum. När jag har duschat så går jag ut och hämtar mina kläder, som jag glömde att ta med in. När jag kommer ut sitter Justin där i bara kalsonger. Han tittar på mig, jag har bara bh och trosor på mig, allt han kan göra är att stirra! Och samma sak gäller mig, jag blir alltid som hypnotiserad av hans magrutor! Han går fram till mig och kysser mig, efter ett tag så känner jag hans tunga kittla mot min! Vi står där och hånglar ett tag, men efter att tag så sliter jag mig motvilligt från hans mjuka läppar.
– Men... säger Justin och fnittrar, jag kan inte heller hålla mig för skratt. Vi skrattar i flera minuter! Jag ser hur Justins mjuka läppar närmar sig mina, men precis när dem är, typ två mikromillimeter från mina så hör vi ett *klick*. Justin reser sig upp och det gör jag också. Jag klär på mig min svartvittrandiga klänning, lite armband och ett par röda solglasögon, sen så sminkar jag mig och låter håret vara självlockigt, eftersom jag inte har med mig någon locktång. Då kommer ett svar från Disa: Tack, jag är klar så det är bara att komma, kan du vara här om en halv timme?<3 
Så då är det bara att gå då. Jag kramar om Justin och han kysser mig ömt, jag vill aldrig släppa taget. Jag ser att Justin ler och jag säger: – Vad?
– Jag tänker på den där bilden, har du tänkt på vilka rubriker den kommer att skapa? Han ler och jag fnittrar.
– ”Justins och Alex heta natt”, säger han och vi skrattar. Sedan öppnar han dörren åt mig och jag går ut.
– Hejdå, älskling! säger han och kysser mig en sista gång.
– Hejdå! säger jag och börjar gå mot mitt hus.

Disa:
Jag vaknar och känner mig lite orolig, tänk om Alex inte alls är hos Justin, tänk om hon är kidnappad av galna fans? Jag får genast skuldkänslor när jag tänker så, det skulle faktiskt kunna vara jag som var ett av fansen! Jag kollar på min mobil, ett nytt sms från AlexJ. Jag öppnar och läser, det är ett svar på smset jag skickade förut. Du är förlåten Disa! Radera Justins nummer, så är allt som förut. Ja, bortsett från att jag dejtar din idol, men om du vill så kan vi shoppa idag? Justin ska på en intervju och photoshot, så vi har hela dan! 
 Jag svarar genast och skriver: Tack, jag är klar så det är bara att komma, kan du vara här om en halv timme?<3 
Jag går in till badrummet och duschar, sen klär jag på mig en turkos sommarklänning, ett par stora örhängen och ett par solglasögon, sen så sminkar jag mig och lockar håret. Jag kollar på min mobil igen och jag har fått ett svar från Alex: Ja, det kan jag. Ses<3

Alex:
Jag och Disa hade varit på stan i flera timmar, och vi började båda att tröttna. Plötsligt kommer det fram två tjejer till mig och frågar: – Hej… är du Justin Biebers tjej?
– Ja, det är jag.
– Kan vi få din autograf? frågade den ena tjejen sött.
– Okej, svarar jag glatt och skriver på ett papper som de håller fram.
– Kan vi få en bild också? frågar den andra flickan så gulligt.
– Ja, det kan ni väl.
– Vem är det? frågar den ena flickorna och nickar mot Disa.
– Det är min kompis, Disa, svarar jag.
– Kan du också vara med på bilden? frågar den andra tjejen.
– Ja, det kan jag väl, säger Disa förvånat. Det blir två bilder, sen går flickorna glatt iväg.


Det här var sista delen jag redigerade. Jag har redigerat Matildas delar ända tills nu, men det är hon som har skrivit dem.
I fortsättningen får hon skriva på sitt sätt ;)
/Alice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0