Episode 1 - Topp Secret Misson.

Efter att ha gjort lite resörg hittade jag flickan som skulle vara gravid med Justins barn.
Jag satte mig i bilen och åkte snabbt till skolan där hon skulle gå.
Jag hittade henne sittandes ensam på en stol, i något som såg ut som ett kör rum.
Jag gick sakta in i rummet.
Hon såg ut som en sån där snäll flicka. Men hon var oneckligen gravid.
"Vem är pappan?" frågade jag och satte mig sakta bredvid henne.
Hon vände blicken mot mig, "Justin..." viskade hon.
"Han vill inte veta av mig eller barnet, så jag ger bort det för adoption".
"Varför?" frågar jag sakta.
"Jag får välja mellan honom eller barnet. Då väljer jag honom..."
"Så ni är tillsammans?" Hon ryckte på axlarna.
"Inte vet jag, nått sånt"
"Vad heter du?"
"Samantha" andades hon.
Jag reste mig upp, "Och du bär på Justin Biebers barn" avslutade jag och lämnade rummet samtidigt som jag såg chocken gnistra till i hennes ögon innan hon han samla sig.
Bridget's perspektiv.

Jag hade haft allt.
Vart populärast i skolan, hejarklacks ledare. Allt.
Dejtat skolans populäraste kille. Haft topbetyg.
Haft respekt, folk hade kort sagt varit rädda för mig.
Jag hade kunnat göra vad som helst utan att åka fast för det.
Sen hade han kommit in i mitt liv. Justin Drew Bieber.
Ett tag hade allt varit perfekt. Sedan kom beskedet.
Jag var gravid.
Allt rasade samman. Nu var det jag som fick läsk i ansiktet istället för de där äckliga töntarna som jag brukade kasta det på.
Det var fel.
Jag var inte så insatt i Bieber världen.
Men något sa mig att den där tjejen var mer än hans vän.
Irriterat reste jag mig upp och lämnade skolan.
Jag satte mig i min bil och drog upp mobilen.
Jag letade efter kontakten, Justin♥, och hittade den tillslut.
Jag tryckte på ring och väntade på svar.
Inget kom.
Irriterat gasade jag och svängde ut från parkeringen. Vad var felet med killen?!
Jag suckade frustrerat och kollade ut genom fönstret, jag startade snabbt bilen och körde mot de blivande adoptivföräldraras hus.
Jag sprang genom det lätta regnet och satte fingret på ringklockan.
Inget svar, jag satte fingret på den igen och hörde snabba fotsteg.
Samantha öppnade dörren och stängde den sedan efter mig. Hon tog ett par snabba fotsteg och satte sig i soffan igen.
"Nå?" frågade hon sedan med en sammanpressad mun.
Vi hade inte kommit så bra överens, eller jo, men jag ville inte säga vem pappan var.
"Har du tänkt över vad jag sa och bestämt dig för att säga vem pappan är?"
"Ja" sa jag och såg på henne,
"Det är Justin Bieber."

"Are you serius?"

"Är du seriös?" frågade hon och stirrade på mig.
Jag nickade, "Ja, men det topp hemligt."
"Ingen får veta något, han vet det knappt själv, han tror jag gjorde abort, jag har inte träffat honom på flera månader."
Hon nickade sakta.
"Din hemlighet är trygg hos mig vännen" mumlade hon.
"Topp secret misson".

JAHUUUUP! HAHA, den här novellen har jag mycket mer insperation än den förra på!
Puss på er sötnosar som står ut med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0