Born To Survive - I Want You Back As My Friend - Del 33

"I'm sexy and I know it...." Jag och Demi utbyter varsin blick innan vi båda brister ut i skratt, sedan med ens blir jag genast alvarlig.
"Det där är Justins ringsingnal..." Demi ser på mig.
"Ajdå...ny dumpade killar är oftast inte så roliga...."
Jag sväljer hårt och nickar, sedan trycker jag på svara och lyfter luren mot örat.
"Kiddo..." andas jag.
"Det är jag, Justin."



Here we go. tänker jag och tar ett djupt andetag.
"Justin, du måste acceptera att jag inte vill vara tillsammans med dig längre..."
"Ja, och jag ringer inte för att få tillbaks dig som min flickvän..."
"Inte?" frågar jag förvånat.
"Jag ringer för att få tillbaka dig som min vän."
Jag är helt mållös, jag hör hur Justin skrattar i andra änden.
"Och efter att jag blivit din vän kan jag få dig i säng" Jag grymtar till och letar i ironin i hans röst men kan inte hitta den.
"Gumman, jag är seriös" Jag sväljer hårt innan jag klickar.
Det är inte den Justin jag känner...
*
Justin's perspektiv.

Jag vet inte varför jag gjorde det.
Det var bara dumt. Extremt dumt.
Jag drar snabbt upp mobilen och skriver ett sms.
Förlåt.
Hon kommer hata mig för all framtid.
Kiddo's perspektiv.

Jag sätter mig rakt upp i sängen, idag släpps Phooto Shoot bilderna jag och Justin gjorde.
Jag drar upp närmasta skvaller tidningarna och blädrar snabbt fram till dem.
Jag bläddrar snabbt igenom alla bilder. Inget intressant, men den sista bilden fastnar jag för.
Den är inte som dom andra, och min blick ser gladare ut, jag tänker tillbaka till dagen då vi hade fotat.
Justin hade bara kollat på till en början, men sedan hade fotografen tyckt att det saknade något, och så hade Justin fått vara med på bilden, jag kommer ihåg hur glad jag blev. Nu undrar jag bara varför.
Jag ska precis stänga tidningen när jag ser vad som står under.
Let's go all the way tonight
No regrets, just love
We can dance until we die
You and I, we'll be young forever

You make me feel like I'm living a teenage dream
The way you turn me on, I can't sleep
Let's runaway and don't ever look back
Don't ever look back.

Texten får mig att må ila. Jag stänger snabbt tidningen och slänger iväg den.
Jag kryper ner under täcket.
Dålig start på dagen.
Usch.

Tralllalalaa, tidsinställt!
Snart kommer jag hem från Thailand mina små sötnosar, vad är det för datum...hum....8:onde, jag kommer hem den 14!
Puss!
(Tidsinställt!)
Xoxo matti♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0