Born To Survive - Time 2 Flum. - Del 34

Texten får mig att må ila. Jag stänger snabbt tidningen och slänger iväg den.
Jag kryper ner under täcket.
Dålig start på dagen.
Usch.

"Kiddo! Kiddo?" ropar Demi från hallen.
"Här! I köket!" svarar jag.
Hon kommer in, "Vad skirver du?"
"Någe, en låt tror jag.." flinar jag och skrattar,
"Trevligt trevligt!" ler hon, "får man läsa?"
"Sure"
"Bra. Riktigt bra" ler Demi och ger tillbaka blocket till mig.
*
"Amen! Fusk!" muttrar jag och slänger ytterligare en kudde på henne.
Demi flinar på mig, "Jasåå?" flinar hon och kastar ytterligare två kuddar över mig.
"Okej! Okej! Jag ger mig" Demi flinar nöjt, "kom nu, jag vill ha godis!" Demi ler och nickar instämmande innan vi båda rusar ut i köket.
Vi tar med oss allt godis in och slänger oss på min säng.
"Sätt på filmen!" klagar Demi som en femåring, jag flinar och med ett enkelt knapp tryck körs filmen igång.
*
"Kooom då!" gnäller Demi på skoj, jag flinar och nickar, och vi slänger oss i sängarna.
"Så, vad ville Justin?" undrar hon nyfiktet.
Jag gör en grimars och suckar, "Det var ett riktigt konstigt samtal.." börjar jag.
"Vad sa han då?" undrade hon,
"Först sa han att han inte ville ha tillbaka mig som flickvän...utan vän..."
"Det låter som något en kille som Justin skulle kunna säga" instämmer Demi.
"Sen blev han helt annorlunda och sa att han bara skulle göra det för att kunna få mig i säng sen..."
Demi spärrar upp ögonen, "No way!" utbrister hon, "han säger inte sånt!"
"Nä..." jag kollar på henne, "jag har två förslag, antingen var han stup full, eller så går han på drog."
Jag säger det över drivet seriöst och efter en blick på Demi brister vi båda ut i ett asgarv.
"Men hur går det med killar för dig?" jag kollar på henne och hon suckar.
"Inge bra, eller, jag har ju killar, men det är bara det att antingen vill de vara helt jävla anonyma eller så vill de bara bli kändisar.." suckar hon.
"Äh, killar är konstiga" ler jag, hon nickar.
"Riktigt jävla weird!"

Jaja, ehm, del 34...kommentera?
Hehe, puss!
Xoxo Matti♥

Kommentarer
Postat av: Linnea

SNÄLLA SNÄLLA Matti publicera alla kapitel du har skrivit färdigt!!!!!



btw bra skrivet fast kanske liiiiiiite kort. om du vill ha kritik asså



löv ya <3

2012-01-10 @ 01:38:31
Postat av: Anonym

Jag älskar den här novelen skriv mer...

2012-01-10 @ 18:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0