No Limits And Sweet Dreams - Del 4

"Jag vet inte vem du tror att du är, men jag är bättre än dig, och det är sjukt att jag ska ha en tjej som mentor."
Hon fnös och tog ett steg emot mig.
"Jag bryr mig inte om vad du tycker är sjukt eller inte. Men faktum kvar står. Jag är bättre än dig, därför lär jag dig. Jag bestämer över dig." Hon såg intesivt på mig.
"Och det är mitt spel du spelar nu. Alltså mina regler, gubben."
Hon vände på klacken och tre minuter senare vad hon på väg därifrån med killen.
Jag hade än en gång blivit ut ägd av en tjej.
Var var jag på väg?

Maija's perspektiv.
Jag börjar skratta högt åt Zarahs fåniga min.
"Sluuta!" tjuter jag, "du dödar mig"
Hon flinar och släpper ner sin fläta innan hon slår sig ner på en stol och börjar käka av maten som ligger på henne tallrik.
"Första september" stönar hon och tittar ut på det nu ständiga regnet som faller ner utanför hennes fönster.
"Know" ler jag och tar en tugga av min mat.
"But, om man låser in sig i ett rum utan fönster märker man inget." Zarah himlar med ögonen.
"Du är psykiskt störd." Jag flinar och nickar sakta.
"Du har nog rätt, tack". Hon suckar bara.
"Störda jävel..."
*
Det plötsliga sol skenet förvånar alla.
Vi ser oss omkring och alla brister ut i ett gapskratt.
"Det där var lite...oväntat" konstaterar Theo.
Jag skrattar till, "Ja, det kan man verkligen säga!"
Jag ler och pressar lätt läpparna mot hans.
Vi fortsätter promenera omkring och som vanligt babblar vi på om allt och inget.
Mörkret faller sakta och utan att någon riktigt hunnit reagera öer det är klockan sex, solen har gått ner, det är mökrt, gatulycktorna har tänds och vi står utanför dansens hus.
Theo drog upp dörren och vi gick in.
"Vad är klockan?" undrade Zarah och vi gick in genom dörren till logerna.
"Öhmmm, halv sex" svarade Mike och la armarna om hennes midja.
Hon nickade och vred på huvudet för att kyssa honom.
Vi gick in backstage och började fixa till oss.
Vi var inte först.
Men inte heller sist.
Showen började om en och en halv timme.
Tio minuter senare kom Amanda in genom dörren och bröjade snabbt sminka sig.
Känslan var lika härlig varje gång vi gjorde detta.
Jag kände ett par armar om mig där jag stod och snackade med en av de andra dansarna.
"Redo sötnos?" flinade rösten, jag skrattade till och vred på mig för att kyssa honom.
"Alltid" jag gick bort mot en av sofforna för att sätta mig ner, jag drog snabbt och vant på mig mina Dr.Martins.
*
Dansarna började värma upp och det gjorde även jag, Mike, Theo, Amanda och Zarah.
Klockan närmade sig sju och publiken var sammlad i salongen, ljuset släcktes ner och alla väntade spänt.
The Diffrens Crew - Jag, Amanda och Zarah - var först ut.
Vi smög ut på scenen och ljuset för detta nummer tändes sakta och sekunden efter kom musiken igång.
Jag började att röra på mig. Det var stiff först.
Efter vårat nummer var det några andras tur, sedan skule jag med i ett nummer och även Zarah.
Vi var alla med i olika nummer.
Blandade om vart annat. En och en eller alla tillsammans.
*
Efter en lång show på två timmar plus tjugo minuters paus var klockan snart halv tio.
Publiken började lämna Dansens Hus och runt tio började alla dansarna droppa av en efter en.
Trött drog vi oss från logen.
Utanför vinkade vi hejdå till Zarah som gick mot tunnel bannan åt sitt håll tillsammans med Mike.
Eftersom han inte hittat en lägenhet i Stockholm - han flyttade nyss från Göteborg - bodde hans hos sin flickvän på Lilla Essingen.
Amanda gick mot buss stationen som inte låg långt där ifrån, hon skulle ta bussen hem till sig vid Hötorget.
Jag och Theo gick mot en annan tunnel bane station för att åka mot Skanstull.
Tjugo minuter senare var vi framme i Skanstull och gick mot våra lägenheter.
Vi bodde ändå ganska nära varandra.
När vi kom fram till hans port kysste vi varandra snabbt innan vi sa hejdå.
Jag fortsatte hemåt och efter ytterligare tio minueters promenad var jag hemma.
Jag tog hissen upp till fjärde våningen och släppade mig in i lägenheten.
Jag höll säkert på att bli förkyld eller nått.
Eftersom jag duschat på Dansen Hus så sprakade jag bara av mig skorna och låste dörren.
Sedan drog jag mig in på mitt rum och byte om till pyjamas.
Jag bäddade ner mig själv i sängen och slöt ögonen.
God Natt.


Jag är seriöst döds trött!
Hehe, men kämpade klart med den här delen för er!
Puss på er!
Videon är på det grymma dans crewet Redhead crew, den första som börjar dansa föreställa Maija, hon med flätan Zarah och hon med kort hår Amanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0