Born To Survive - Kiddo, This Is My Boyfriend, Ryan - Del 2

"Så mamma har plåstrat om dig" skrattar jag lågt, jhan ser surt på mig.
"Du håller käften om att det var du som slog mig, det var inte du, utan din pojkvän, okej?" fräser han argt, jag skrattar kalt.
"Skulle inte tro det va" flinar jag och tränger mig förbi honom in i skolan.


Jag går till mitt skåp och drar ut mina spanska böker, mitt bästa ämne, jag snackar faltiskt spanska flytande, så jag har inga problem att hänga med på spanska lektionerna. Jag gick återigen nästan in i Ryan, som bara gav mig en sur blick innan han trängde sig förbi mig, Chaz där emot kollade bara på mig, med ett snett leende, sedan gick han in i spanska salen efter Ryan, okej, det var riktigt konstigt.

*

Tredje och sista lektionen för dagen, musik, jag ska äntligen få träffa Oscar, på fredagar har vi inga lektioner alls tillsammans, förutom musiken, som både jag, Oscar, Will och Jaden har, även Ryan och Chaz, jag suckar tungt, och så kommer jag på att vi har en musik läxa till idag, att skriva en egen låt, hur fan kom jag på det nu?

"Roligt att se dig här" flinar Oscar och drar in mig i sin famn, jag skrattar tyst. "Here I am" flinar jag och han kysser mig mjukt, "Hörde att du slog till Butler?" "Yes I did" skrattar jag och musik läraren säger åt alla att sitta ner och vara tysta. "Så, Kiddo, du kan börja" säger våran musik lärare med ett elakt flin, han hatar mig, jag skrattar tyst, och tar ner en gittar från väggen, jag ler lite smått och börjar sakta sjunga på Every Rose Has It's Torn, när jag sjungigt klart börjar hela klassen att jubla och applodera, förutom, Ryan och läraren, jag ler och går tillbaka till min plats bredvid Oscar.

*

Justin's perspektiv

Ryan ringer på på den stora svarta dörren, jag har följt med han och Chaz för att hälsa på deras flickvänner...Emilie och Sarah, Sarah som jag varit tillsammans med för flera år sedan, dörren öppnas av en glad Sarah som genast slänger sig i Ryans famn, sekunden efter kommer Emilie och kramar genast om Chaz, jag suckar, jag kan inte sluta tänka på tjejen som Ryan slagigt, jag har drömmt om henne sedan jag såg det, varje sekund av dygnet der jag hennes ansikte, hennes intensiva blick och dem fina dragen har svätsats fast å min näthinna.

Dme släpper in hos och vi går upp mot nån av tjejernas rum. "Ryan, vad har hänt? Vem har slagigt dig?" undrar Sarah oroligt., jag hör ett skratt utefrån rummet utanför sedan hörs ett rum, "Sarah, det var jag som slog honom" sekunden efter kommer tre tjejer in i rummet, alla tre lika tufft klädda med slitna jeans och ruffsigt hår, Ryan granskar dem ogillande, likaså Emilie och Sarah, jag kollar ditåt och får en chock, tre meter ifrån mig, står tjejen som har varit i mina drömmar dem senaste nätterna, jag skakar av mig den obehagliga känslan men kan inte låta bli att studera hennes vackra ansikte.

"Oh, Kiddo, jag kanske ska presentera, min pojkvän, Ryan" säger Sarah med ett falsk leende, tjejen som tydligen heter Kiddo fnyser högt. "Två idioter, gulligt" flinar hon och de tre tjejerna försvinner.

 

Kiddo's perspektiv

Jag kunde inte få bort tankarna från killen som jag hade möt samma dag som jag slagigt Ryan, samma kille som nu satt i Sarahs rum...

"Gumman! Vart ska du nu?" ropar pappa från nedervåningen, "Studion" svarar jag, och jag packar ner min elgittar i dens väska. "Okej, men ta med dig, Emilie, Sarah och deras kompisar" jag stönar högt, "Pappa, varför, varför?" suckar jag frustrerat. "För att jag och Mia ska bort ikväll, och jag och Mia vill att ni börjar spendera mer tid tillsammans, ni är trots allt syskon" jag stönar högt, "Jag har inget val, eller hur?" säger jag irriterat "Helt rätt uppfattat" svarar pappa, och jag hör att han tror att jag har vunnit "Synd för dig att jag inte lyssnar på skitsnack då" flinar jag och öppnar dörren, Joy och Sew kommer efter men pappa flinar elakt, "I've your keys" flinar han, och sekunden efter kommer de andra ut genom dörren, han ger nycklarna till Chaz och Ryans kompis, ja jag vet att det är Justin Bieber, varför orka bry sig?

Justin kastade nycklarna till Chaz som öppnade bildörren, jag suckade frustrerat och killarna flinade mot mig Joy och Sew, "Ska ni med eller inte?" flinar Ryan, "Så du hade tänkt att bara köra iväg med min bil?" undrar jag och höjer på ögonbrynen "Nej, men antar att du inte planerat att gå" svarar han och kastar nycklarna till mig, jag suckar och satte mig i bilen, Joy och Sew sitter bredvid mig, Ryan, Chaz, Emilie och Sarah sitter där back.

Jag kör mot det lilla skjulet som jag, Joy och Sew hade inrät till en Studio i hög kavlitet, eller vad man nu ska säga, den ligger ungefär tio minuter utanför Stanfords gräns, och vi älskar att vara där, "Jag har skrivit några nya låtar" medger jag, "Åh, ska du spela in dem till Can't be tamed?" undrar Joy med ett stort leende, jag skrattar "Tror det, men måste höra vad ni tycker först" säger jag med ett snett leende.

Jag kollar snabbt i bakspegeln och möts av Justins intensiva blick, en känsla av obehag kryper sig på mig och jag ruskar det snabbt av mig, mitt i Centrum säger Emilie att hon måste fixa en grej, hon, Sarah, Ryan och Chaz går ur bilen, jag tänker först vänta men trycker sakta på gaspedalen, min mobil vibererar och jag läser snabbt smset från Emilie.

Go Go Go!;)

Jag skrattar lågt och kör ut på vägen igen, Justin kollar frågande på mig i bakspegeln. "Jag orkar inte med dem idag" ler jag mog honom "jag är Kiddo, det här är Joy och Sew" ler jag sedan och pekar på dem i tur och ordning, "Du värkar mer normal än dem där fyra nördarna, lite mer attidyd" säger Sew med ett flin och vi är framme vid det lilla skjulet, jag parkerar bilen och hoppar ut, Justin kommer efter och ser frågande på mig när jag låser upp dörren, men hans ansikts uttryck ändras när han ser vad som finns inuti.

"Wow, det är helt fantastiskt" utbrister han och går runt ett varv för att kolla på allt, "Antar att du har sett finare?" undrar jag, han rycker på axlarna, "Kanske" svarar han med ett retsamt leende mot mig, "Kom igen nu Kiddo! Vi vill höra den nya låten" jag skrattar och går in i bådet, jag kopplar in elgittaren och börjar spela.

"I've been to London,
Been to Paris,
Australia and Rome
There's sexy boys in every city
But they're not what I want
Some got money
Some got fame
Some got cars
Some got clothes
But if it just ain't you
Then I don't wanna know..."
medans jag sjunger har jag ögonkontakt med Justin, som ler lite mot mig, och jag får en härligt varm känsla i magen, jag tror vi kommer bli riktigt bra kompisar.


Wiiiieho! Del 2! Man e ju bästxD Del 3 kommer sent ikväll eller imon kväll, kommentera!


Kommentarer
Postat av: C

grymt bra som vanligt!! längtar till nästa del!

2011-11-20 @ 23:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0