Is It Love In The Air - del 6

Plötsligt stannar en limousin till. Ut ur den kliver Justins livvakt, Kenny. Kenny tecknar åt oss att gå in i limon och han röjer undan alla paparazzis. Sedan skjutsar han hem mig och Disa. Jag tackar Kenny och vi går in till huset. Jag ringer till Justin igen, han svarar med en gång: – Hej, älskling!
– Hej, tack för hjälpen!
– Ingen orsak, vad gör man inte för sin älskade?
– Aaw, du är för söt! Jag förstår bara inte hur du klarar av pressen, i Sverige lät de mig för det mesta vara!
– Man vänjer sig. Men du, nu måste jag gå. Vi ses snart! Jag älskar dig, hejdå! säger han lägger på.
– Varför sa du inte att den du dejtade var Justin Bieber? frågar Disa surt.
– Jag sa ju att han hette Justin, svarar jag.
– Du fattar väl att du inte kan hålla såna viktiga saker för dig själv?! Du är så jävla självisk! Du ville väl inte ens att jag skulle träffa honom?! Men kom ihåg att han är min stora kärlek, jag ha älskat honom sen han blev känd! skrek hon och gick ut ur rummet och smällde igen dörren efter sig.



Alex:
Jag fattar inte att hon nyss sa det där! Jag trodde kompisar gick före killar! Det verkar inte så!

Justin:

– Justin på scen om 3… 2… 1! Jag springer ut på scenen och då slår det mig att Alex ska vara här! Hon ska ju vara med i flera nummer! Fan, vad ska jag göra nu?! Jag sjunger tre låtar innan jag skyndar backstage och letar reda på Robin.
– Vi kan inte göra alla numren Alex är inte här! säger jag panikslaget.  
– Jag ringer på en gång och ber Scooter att skicka en limo! säger Robin och tar fram sin telefon. Jag nickar hastigt och springer upp på scenen igen, vi får ändra lite i schemat…

Alex:
Det ringer. Jag ser på displayen att det är Robin och svarar: – Hej, vad vill du?
– Du måst dansa på konserten! Jag har skickat en limo, den borde vara framme närsomhelst! skriker Robin hetsigt i telefonen.
– Okej, jag kommer! säger jag och lägger på.
Jag lägger ner några saker i en handväska och tar med den.
– Jag kommer hem om en stund, bränn inte ner huset är du snäll! ropar jag till Disa innan jag smäller igen dörren och hoppar in i limon. Den kör mig i ilfart till och jag springer in backstage. De andra dansarna hjälper mig med kläderna och jag kammar igenom håret och tar snabbt på mig lite mascara och läppglans. Sedan springer vi ut och kommer precis in till introt av Somebody To Love. Vi dansar och det går jättebra! Innan sista låten, som är One Less Lonley Girl, kommer tar Justin med mig backstage och säger: – Ikväll ska du få vara min OLLG!
– Aaw, tack Justin! säger jag glatt. En stylist fixar mina kläder och en sminkös fixar till sminket. Allt detta händer medan Justin har ett tacktal, tror jag, till alla som stöttat honom och alla underbara fans. När jag är klar tar Justins manager, Scooter, med mig upp på scenen när introt till låten har börjat och jag får sätta mig på en pall. Justin sjunger för mig och i slutet får jag blommor och choklad och en kram och en kyss!
Han presenterar mig som hans flickvän för publiken som jublar. Sedan skyndar jag mig backstage för att byta om igen. Det är en låt kvar.  
– Vill ni höra en till låt?! skriker Justin i mikrofonen och publiken hurrar. Introt till Baby spelas och vi dansare kommer upp på scenen. Det går jättebra och efter konserten skriver Justin autografer, tar fankort och signerar skivor. Det har varit en bra dag, förutom att Disa skulle bråka. Men det får man stå ut med om man är hennes bästa vän...



Förlåt för kort del, men jag hinner inte mer idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0