Is It Love In The Air - del 5

Jag har inte kunnat få den där Justin ur huvudet en enda gång sedan mitt och Alex samtal, vem var han och varför kände jag igen hans röst? Kunde det verkligen vara Justin Bieber? Min största idol någonsin?!
Planet skulle snart landa och Alex hade lovat att möta upp mig på flygplatsen. Klockan är snart halv sex på kvällen i Atlanta och det betyder att klockan är halv tolv i Sverige, det skulle nog ta ett tag att få in sovrutinerna, en nu ska jag iallafall få träffa min bästis igen! Atlanta here I come! 



Disa:
Plötsligt vaknar jag av att en röst pratar i högtalarna: – Nu landar planet i Atlanta om några minuter, var vänlig sitt ner och behåll bältet på. Jag kollar så att jag spänt fast mig, det har jag. Planet gör en skicklig landning. Jag skyndar mig ut ur planet och ut från flygplatsen. Sedan ringer jag till Alex.

Alex:

– Nu ringer hon, säger jag till Justin. Vi sitter i Justins bil som står parkerad på en parkerning. En massa paparazzis står runt den och tar bilder.
– Hej, Disa. Var är du? frågar jag.
– Planet landade för några minuter sedan, jag är på väg mot parkeringen. Var är du?
– Jag sitter i med Justin i hans bil, kom till parkeringen, jag lovar att du kommer hitta oss!
– Okej, hejdå!
– Vi ses strax, hejdå! säger jag och lägger på.

Disa:

Jag går ner mot parkeringen och Alex har rätt, jag får syn på dem med en gång! Det kan ju vara för att deras bil är omringad av paparazzis. Alex får syn på mig och vinkar diskret, så att inte alla paparazzis ska se mig. Jag börjar springa och kastar mig in i bilen och stänger snabbt dörren. Justin låser bilen och startar motorn.
– Man blir aldrig lämnad ifred! utbrister han och skrattar lätt samtidigt som han försöker köra ut från parkeringen utan att köra på någon. När vi kommer en bit ut på vägen vänder han sig mot mig och hälsar: – Hej, det är jag som är Justin.  
– Hej! Jag är ditt största fan! Du sjunger sjukt bra! skriker jag upphetsat och han kollar på Alex.
– Lugna ner dig, Disa! Du har säkert tid att få både autograf och bild på honom! säger hon och skrattar.
– Jag lovar att du inte ska behöva åka hem tomhänt, säger Justin och skrattar. Jag ler mot honom.
– Åh, Alex! Jag har saknat dig så! utbrister jag glatt och kramar hennes hand. Jag sitter i baksätet och hon i framsätet så det blir lite svårt att krama henne. Hon kramar min hand tillbaka.
– Jag har saknat dig också! säger hon glatt.
– Så, hur lärde ni känna varandra? frågar Justin och kollar på oss. Vi berättar hela historien om vår vänskap. När vi var klara vänder han sig mot Alex och frågar: – Alex, hur kan du vara så van vid alla paparazzis?

Alex:

– Alex, hur kan du vara så van vid alla paparazzis? frågar Justin och ler mot mig.
– Så du märkte det…, säger jag nervöst och börjar tugga på en nagel.
– Ja, du fick Disa att komma hit så diskret och professionellt. Du vinkade lite lätt åt henne, istället för att slå upp dörren och springa mot henne och skrika och sådär, säger han imponerat.
– Jo, det är så att när jag bodde i Sverige så blev jag känd kan man väl säga, mumlar jag. Tänk om han blev arg, eller ännu värre, tänk om han gjorde slut.
– Va, du skojar väl?! Jag skakar på huvudet.
– Vad kul! Då sitter vi i samma båt, kändisbåten, säger han och skrattar. Jag ler mot honom och Disa fnittrar i baksätet.
– Men hur blev du känd? frågar han.
– Jag är en känd dansare, svarar jag och ler mot honom.
– Wow, jag har sådan tur! utbrister han glatt.
– På vilket sätt hur du tur? frågar Disa från baksätet.
– Jag har ju världens coolaste tjej! säger han och kysser mig snabbt. Jag vänder mig om och kollar på Disa. Hon stirrar på oss med stora ögon.

När vi kommer fram parkerar Justin bilen utanför huset. Han går ut ur bilen och öppnar dörren åt mig och sedan åt Disa. Jag ler mot Justin och han kysser mig ömt.
– Vi ses imorgon, älskling, säger han och vi kramar om varandra. Plötsligt kommer en massa paparazzis springande från alla håll.
– JUSTIN! skriker de. Jag suckar och Justin drar mig tätt intill honom.

Justin:

Jag ler när jag ser att Alex vänder sig om och totalt ignorerar pressen som står där, det är min tjej och hon är tuff!
– Vi ses senare, säger jag och ger henne en kyss på pannan innan jag vadar bort till bilen bland alla paparazzis och deras frågor. Jag sätter mig i den, startar motorn och kör iväg. När jag kommer hem skriver jag ett sms till Alex: Hej sweetie! Hur är det? Är din kompis jobbig?  Heter hon Dissa? I alla fall så verkar hon ganska ytlig och… annorlunda, har jag rätt?
Puss, Justin<3

Jag fick svar någon minut senare: Hej, älskling!<3
Hon heter Disa och hon är jätteschyst, vi har varit bästisar i flera år och hon kan vara lite hetsig ibland, men oftast är hon lugn. Puss, Alex<3


Alex:
– Alexia, vem är det som går bredvid dig?! frågar en paparazzi som fotar oss. Jag ger Disa en blick som betydde att hon skulle hålla tyst. Självklart fattar hon det, men hon älskar uppmärksamhet, så självklart börjar hon prata.
– Jag heter Disa Lindgren! Jag och Alexia Stewart har varit bästisar sedan vi var små! Varsågod, ta massa bilder! tjuter hon och njuter av alla uppmärksamhet som riktas mot henne. Jag suckar uppgivet och tar upp min telefon och ringer Justin medan Disa pratar på om något gammalt minne av att plocka smultron.
– Hej, det är Justin, svarar han.
– Hej, Justin, säger jag.
– Hon pratar med Justin Bieber! skriker en paparazzi och alla ställer sig nära mig och försöker höra vad han säger.
– Jag kommer på en gång! säger han och lägger på.
– JUSTIN KOMMER HIT! skriker de och fotar ännu mer. Jag suckar men poserar iallafall framför alla kameror, vad ska man annars göra? Plötsligt stannar en limousin till. Ut ur den kliver Justins livvakt, Kenny. Kenny tecknar åt oss att gå in i limon och han röjer undan alla paparazzis. Sedan skjutsar han hem mig och Disa. Jag tackar Kenny och vi går in till huset. Jag ringer till Justin igen, han svarar med en gång: – Hej, älskling!
– Hej, tack för hjälpen!
– Ingen orsak, vad gör man inte för sin älskade?
– Aaw, du är för söt! Jag förstår bara inte hur du klarar av pressen, i Sverige lät de mig för det mesta vara!
– Man vänjer sig. Men du, nu måste jag gå. Vi ses snart! Jag älskar dig, hejdå! säger han lägger på.
– Varför sa du inte att den du dejtade var Justin Bieber? frågar Disa surt.
– Jag sa ju att han hette Justin, svarar jag.
– Du fattar väl att du inte kan hålla såna viktiga saker för dig själv?! Du är så jävla självisk! Du ville väl inte ens att jag skulle träffa honom?! Men kom ihåg att han är min stora kärlek, jag ha älskat honom sen han blev känd! skrek hon och gick ut ur rummet och smällde igen dörren efter sig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0