Is It Love In The Air - del 13

Jag ler och när de sträker fram ett paper och en penna så skriver jag min autograf, men plötsligt så känner jag något hårt i huvudet och ser att ett av alla galna skrikande fanns har slängt en sten.....rakt....på....mitt.....huvud.....sekunden efter att jag har tänkt det så blir allt svart......




JUSTIN
När planet landar så har jag brotom ut.....men när jag kommer fram ditt jag och Alex hade bestämt att vi skulle mötas så var hon inte där....plötsligt så hör jag en mörk röst bakom mig jag mig ocm och där står en stor man i vitt rock, han säger....
- Mr. Bieber.....det har inträffat en olycka......kan du komma med här? Jag känner ett sting av oro i hjärtat och hinner knappast att reagera över mannens dåliga engelska.
- Eh......ja.....vad har hänt?? jag fattar direkt att det är Alex som har skadat sig......jag menar jag känner ju ingen annan i Sverige.....vem skulle det då vara?
- Här åt.....vi har lagt in henne på ett närliggande sjukhus....kom här....
- Mmm....mumlar jag....han visar mig till en bakdörr och sen så hoppar en vi in i en bil....ja eller jag kastar mig snarare in....! Bilen börjar att köra och efter ungefär fem minuter så stannar vi utanför ett stort vitt hus.....det måste vara sjukhuset......?! Jag ser en skylt som det står något konstigt på som jag gissar att det står ”sjukhus” men jag är inte säker för det står ju på svenska....när bilen stannar så visar mannen som tydligen heter Tommy enligt hans namn brika.....in mig i ett rum, jag går fram till sängen där Alex ligger....aldeles blek och kall känner jag när jag tar hennes hand...jag skriker till och en sjuksköterska kommer in i rummet...
- Har det hänt något Mr,Bieber?
- Eh..ja det skulle man ju kunna säga, min flickvän är typ döendes....hon är kall och ingen på det här jävla stället vägrar att säga vad som har hänt!
- Såjasåja.....hon kommer att vakan....vi vet inte riktigt vad osm har hänt... en vi tror att hon vet....men nu så ska jag lämna er ensama...eller eh...hum....hon går ut ur rummet och jag sätter mig ner och tittar på Alex....jag lutar mig fram och kysser henne....plötsligt så känner jag att hennes tunga kittlar min, hon har vaknat, shit! Jag lutar mig bakåt och ser att Alex har öppna ögon och tittar på mig, men ett fniss, jag ler av lättnad....puh!
- Och vad skrattar du åt då? säger jag lite iriterrat, men det är svårt att vara sur på Alex...
- Hihi! Du ser sååååå rolig ut!
- Men...det är väl inget att skratta åt??? jag trodde ju att du var död ju!!!
- Va?! Var du orolig för mig?
- Eh....ja klart jag är! Du är ju min flickvän!!
- Aw...du är så sött....men vad tänker jag med egentligen med! Klart att du blir orolig...du är ju världens sötaste person!
- Nehe du! Det är du! Men tack! Nej men vad hände?? Allt jag fick veta när jag klev av flygplanet var att ”hon” hade skadat sig! Typ ingen vet vad som har hänt!
- Naw.....hum...ja asså ja vet inte riktigt vad som hände...det var typ ett fan som kastade en sten i huvudet...eller ja vet inte.....men...det konstiga var att det var en man....men eller varför?? Jag fattar inte!!!!
- Nej...asså det är konstigt....om han inte var homosexuell....mina fans som är killar brukar inte ha något mot mina förhållanden, men asså kände du igen honom?
- Ja...eller nej...eller jo...hehe....jag tror att jag kan ha sett honom förut....eller asså typ på gatan.....vet inte....kanske var nån.....jag ser att hon är så trött och att hon inte orkar att prata mer så jag byter samtalsämne...
- När får du komma hem? frågar jag oroligt.....tänk om hon måste vara här hela tiden....som vi har kvar här...ja eller som han har kvar och som jag har...
- Ikväll....eller ja det sa det ialla fall....det ver inge fel på mig så....jag skulle hem....men asså...hoppas att min brorsa är hemma...annars så kommer vi inte in....kan du ringa han?
- Självklart gummsan....hon fnittrar till så där gullit att man kan dö...
- Vad? säger jag med ett leende.
- Det där var det fånigaste som jag har hört! ”gummsan” härmar hon och vi båda börjar att skratta..
ALEX
Plötsligt så kommer det in en sköterska i rummet, hon ser glad ut, och är ganska ung. Kanske mellan 20 och 25.
- Så Alexiia Stewart, det är du va? Jag gör en grimars, jag gillar inte att bli kallad Alexiia.
- Eh, Yes. Jag börjar skratta och när jag ser Justins oförstående min så skrattar jag ännu mer!
- Ehm, hoppsan säger jag på svenska till sköterskan som enligt hennes namn skyllt heter Ella, jag glömmer bort hela tiden att jag är i Sverige. Ja, iallafall så är jag Alex Stewart.
- Då så Alexiia, Justin flinar mot mig, han tycker förmodligen att det är jätte kul att hon kallar min för Alexiia! Men jag ska allt hämnas, jag struntar i honom och fortsätter på svenska att prata med Ella, som förklarar vad som hände, ja eller det som hon vet, sen så pratar vi om lite allt möjligt, det visar sig att hon är ett stort fan av Justin Bieber, så hon har tydligen inte märkt vem som går och håller mig i handen. Då säger Justin, han hörde nog sitt namn.
- Hallå! Varför pratar ni om mig? Asså, ni pratar ju typ knäppspråket eller nåt, och ja fattar inte ett skit! Han tar av sig luvan och solglasögonen och tittar konstigt på mig och Ella, men Ella kan bara stirra på honom, och han fattar inget eftersom han inte vet vad vi har pratat om.
- JUSTIN BIEBER!!!!!! DU ÄR BÄST!!!!!!! Skriker Ella på engelska Ella har tappat allt sitt lungn och ser nu helt hyper ut!
- Ehm, du kunde kanske ha varnat? säger Justin vänd mot mig, Ella hoppar på Justin och kramar honom och han ser väldigt besvärad ut, jag ångrar att jag inte varnade, men gjort är gjort!
- Ehm....Ella, lunga ner dig! Jag låter vänlig men bestämd, jag är säker på att du kan få både autograf och en bild av Justin, jag tittar frågande på Justin och han nickar sakta...
- Men vänta....om...om, han är JUSTIN BIEBER....så...så, måste du vara....ALEX JUSTINS FLICKVÄN!!!!!!!!!! Nu är det min tur och titta konstigt på Ella...
- Ehm, Justin....du kanske ska...?
- Eh...ja, han går fram till Ella och skriver en atougraf på hennes fram sträckta paper, sedan kommer det en vakt som går med mig och Justin ut till bilen, läkaren som också gick med oss ut säger vänd mot Justin
- Mr. Bieber, du får ta hand om henne väl.
- Hehe, det gör han alltid, han lägger en arm om mig, och jag ler...att han kan vara så gullig!
JUSTIN
Jag vet inte hur jag ska kunna bäretta för Aex att jag ska ut på turné, inte bara en månad....utan ett år, jag är så rädd, en månad är lång tid...hon kanske vill göra slut...! Eller ta en paus....
- Alex.....ehm......du vet att jag ska iväg på turné va....?
- Ehm, ja, du vet min brorsa sa något om det....säger hon frånvarande....
- Äh, sa han hur länge?
- Eh, nej, så att jag har inte kunnat prata med skolan än. VA?! Vad pratar hon om?
- Alex, jag ska bort i ett år......jag fattar om du vill ta en paus, du vet inte hur ont det gör att säga dem där orden......jag suckar och tittar på henne, hon ler, va?! Vi ska inte ses på ett år....?!
- Men Justin, har du kort minne pojk? säger hon och rufsar runt i mitt hår....
- HEY GIRL! Rör inte håret! Det vet du! säger jag, men jag fattar inte vad hon menade...
- Justin, har du glömt bort att jag är med i ditt dans crew nu eller? Jag ler, att jag kunde glömma det....
- Hehe, du har rätt, jag är glömsk.....jag lutar mig fram och kysser henne.....
- Alex, jag älskar dig nu och för alltid!
- Och jag älskar dig Justin, nu och för alltid!
_____________________________________________________________________________
Jaha, då har jag skrivit klart min första novell här......hoppas ni gillar! //Matilda^^ Juste, blogg.se e fotfarande konstigt, så jag kan inte ladda upp bilder nu, men ska göra det så fort det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0